اخباراروپاجهانجهان اسلام

درخواست ۲۵ سازمان فرانسوی برای لغو قانون ضد اسلامی این کشور

یکی از اصلی ترین بحران هایی که مسلمانان فرانسه با آن مواجه هستند، قانون ضد اسلامی است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ ۲۵ انجمن و سازمان غیر دولتی در فرانسه خواستار لغو قانون ضد اسلامی شدند، زیرا این قانون خطر جدی برای مسلمانان این کشور به شمار می آید.

بیش از 25 انجمن و سازمان غیردولتی در فرانسه درخواستی به شورای دولتی این کشور برای لغو قانون «اصول تقویت احترام به ارزش های جمهوری» که به مبارزه با تجزیه طلبی اسلامی معروف است، ارایه کردند.

روزنامه فرانسوی لیبراسیون نوشت: این انجمن ها و سازمان ها در بیانیه ای مطبوعاتی درباره این قانون ضد اسلامی که آگوست 2021 میلادی تصویب شد، اعلام کرد که این قانون خطر جدی برای نقض آزادی موسسه ها و انجمن هاست. این قانون تعرض نامتناسب و ناهماهنگ به آزادی انجمن هاست.

این سازمان ها اعلام کردند که ابهام در متن قانون می تواند منجر به تصمیم گیری های خودسرانه شود.

در این بیانیه آمده: برخی از فعالیت های سازمانی مانند نافرمانی مدنی به طور مستقیم با قرارداد منافات دارد. اصول قرارداد تعهد جمهوریخواه در قانون، احترام به آزادی و برابری، برادری، کرامت انسانی و زیرسوال نبردن چارچوب سکولارجمهوری دولت فرنسه و عدم اختلال در نظم عمومی است. این قانون فضای گسترده ای برای پنهان کاری و سوء استفاده مقامات این کشور قرار می دهد.

این قانون جنجال برانگیز که به دلیل هدف قرار دادن مسلمانان در فرانسه مورد انتقاد قرار گرفت، از تجزیه طلبی اسلامی به اصول تقویت احترام به ارزش های جمهوری تغییر نام داد.

25 انجمن و سازمان به جامعه بین الملل و سازمان های حقوق بشری نسبت به محتوای این قانون که جامعه مسلمانان را هدف قرار داده است، هشدار دادند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا