اخباراروپاجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

از وعده ممنوعیت پخش اذان توسط نامزد ریاست جمهور فرانسه تا حمایت یک وزیر از فوتبالیست های محجبه

“اریک زمور” سیاستمدار فرانسوی و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، یک بار دیگر با موضع گیری جنجالی علیه اسلام، جنجال آفرین شد و خشم مسلمانان این کشور را برانگیخت تا شاید بتواند از این طریق برای خود هوادار جمع‌آوری کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وی در مصاحبه ای گفت: من نمی‌ خواهم صدای مؤذن در فرانسه بشنوم و اگر رئیس جمهور شوم، این کار را خواهم کرد. سراسر فرانسه باید کلیسا باشد و من ساخت مساجد بزرگ را رد می‌ کنم.

او سپتامبر 2021 گفته بود: کودکان مهاجر، دزد، قاتل و متجاوز به عنف هستند. همه آنها همین هستند. ما باید آنها را بازگردانیم.

اولین دور انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه، ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

در خبری دیگر درباره مسلمانان فرانسه، خانم “الیزابت مورنو” وزیر برابری جنسیتی فرانسه در مصاحبه ای از زنان فوتبالیست مسلمانی که دنبال لغو ممنوعیت پوشیدن روسری در زمین هستند، حمایت کرد و گفت: من می‌خواهم به قانون احترام گذاشته شود. قانون می‌گوید این زنان جوان می‌توانند روسری به سر و با حجاب فوتبال بازی کنند. امروزه در زمین‌های فوتبال حجاب ممنوع نیست.

بر اساس قوانین وضع شده توسط فدراسیون فوتبال فرانسه، اکنون بازیکنانی که در مسابقات رقابتی شرکت می‌کنند، از پوشیدن نمادهای مذهبی آشکار مانند روسری مسلمانان منع می شوند.

یک گروه زنان موسوم به “لِس حجاب سوس” (les Hijabeuses) نوامبر 2021 با این ادعا که این قوانین تبعیض آمیز بوده و حق آنها برای انجام احکام دینشان نقض کرده، چالشی قانونی علیه این قوانین راه‌اندازی کرد.

در حالیکه تقریباً دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مانده، موضوع حجاب در کشوری که شکلی سختگیرانه از سکولاریسم را حفظ می‌کند، به محل بحث تبدیل شده است.

قوانین سکولار فرانسه، آزادی دینی را برای همه شهروندان تضمین می‌کند و هیچ قانونی درباره ممنوعیت استفاده از نمادهای مذهبی در مکان‌های عمومی، به استثنای پوشش های تمام صورت که در سال ۲۰۱۰ غیرقانونی اعلام شد، وجود ندارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا