آسیااخبارجهانجهان اسلام

حمایت برنده جایزه صلح نوبل از زنان محجبه هند

“ملاله یوسف زای” برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۴ و فعال حقوق زنان با حمایت از زنان محجبه هند از دولت این کشور خواست تبعیض علیه آنان را خاتمه دهد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ بحث حجاب در ژانویه در کالج دولتی PU در شهر اودوپی در ایالت کرناتکه آغاز شد که در آن از شش دانشجویی که با روسری در کلاس‌های درس شرکت می‌کردند، خواسته شد تا محوطه دانشگاه را ترک کنند.

این موضوع اکنون به بخش‌های مختلف ایالت سرایت کرده و جوانان هندو با حمایت راست‌گرایان افراطی علیه حجاب دست به تظاهرات می‌زنند.

“ملاله” در واکنش به این تحولات، در توییتر خود نوشت: ممانعت از ورود دختران با حجاب به مدرسه هولناک است. شی‌ء انگاری زنان همچنان ادامه دارد. رهبران هند باید جلوی به حاشیه راندن زنان مسلمان را بگیرند.

در همین حال، تمام مدارس و کالج‌ها در کرناتکه برای سه روز تعطیل شدند. دادگاه عالی کرناتکه در حال رسیدگی به دادخواست‌های پنج زن از یک کالج دولتی در اودوپی است که به محدودیت‌های حجاب اعتراض کرده‌اند.

دوشنبه گذشته صدها هندی در دو شهر ایالت کرناتکه با در دست داشتن پرچم هند، نسبت به تصمیم ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه‌های این ایالت تظاهرات کردند. آنها انتظار دارند دادگاه عالی این ایالت با لغو ممنوعیت حجاب و صدور مجوز بازگشت دانش‌آموزان محجبه به مدرسه، به درخواست این معترضان رسیدگی کند.

“سمیه روشن” مدیر سازمان اسلامی دختران در کرناتکه، در کنفرانسی خبری گفت: این تصمیم ماهیتی تبعیض‌آمیز دارد و با حقوقی که در قانون اساسی هند آمده در تضاد است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا