اخبارجهان

بیانیه سازمان جهانی نفی خشونت به مناسبت یکم مارس روز جهانی عدم تبعیض

به مناسبت یکم مارس روز جهانی عدم تبعیض، سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» پیامی به دولت ها و رهبران کشورهای خاورمیانه ارسال نمود.

در این بیانیه آمده ، در حالی که تفاوت میان بشر پدیده ای طبیعی است و انسانها خود در پدید آمدن آن نقشی نداشته اند، اما همین مساله منجر به بسیاری از درگیری ها و نزاع های خونین گردیده و رنج، درد و قربانیان فراوانی را برجای گذاشته است

سازمان جهانی نفی خشونت «مسلمان آزاده» در بیانیه ای تاکید کرد : متاسفانه در دنیای امروز، تبعیض بین مردم، یکی از علل بسیاری از بلایا و فجایع بوده و هست که جامعه بشری را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه، این سازمان در پیامی به مناسبت یکم مارس روز جهانی عدم تبعیض، اعلام کرد: جامعه ی جهانی در روز اول مارس، زدوده شدن تبعیض را در شئون مختلف گرامی می دارد، در حالی که تلاش می کند از جنبه های گوناگون به ویژه اخلاقی و مادی با پدیده تبعیض و انگیزه ها و علل مختلف آن مقابله نماید.

در ادامه ی این بیانیه آمده است : همه ی عقلا می دانند که تبعیض بین مردم، عامل بسیاری از فجایع و بلایا بوده و هست که همین مساله جامعه بشری را تحت تاثیر قرار داده و منجر به درگیری ها و نزاع های خونین فراوانی شده است که رنج، درد و قربانیان زیادی را برای بسیاری از افرادی به جای گذاشته که هیچ نقشی در به وجود آمدن این اختلاف ها جز به دلیل برخی تفاوت ها که امری طبیعی است، نداشته اند.

سازمان جهانی نفی خشونت در ادامه این بیانیه افزوده : با وجود تجربیات انسانی فراوانی که بشر در طول تاریخ متحمل شده است، برخی احزاب رسمی و غیررسمی همچنان در سطح انسانی خود به تبعیض‌های نفرت انگیز، و گاه تبعیض نژادی، تبعیض مذهبی و تبعیض فرهنگی دامن زده و عملا به شیوه‌های غیرانسانی، تمامی قوانین الهی، قوانین بین‌المللی و هنجارهای صحیح اجتماعی را نادیده می گیرند.

این سازمان که پیام خود را خطاب به دولت ها و مردم همه ی کشورهای خاورمیانه صادر نموده، خواستار پایان دادن به این گونه تبعیض ها که مردم تحت ستم از آنها رنج برده و همچنان به واسطه آنها در مشقت هستند، شده است.

مسلمان آزاده در عین حال خاطرنشان کرده : میلیون‌ها نفر در حال حاضر در بسیاری از کشورها متحمل خسارات جانی و مالی می‌شوند و بسیاری از آنها به دلیل پدیده تبعیض، ثبات اجتماعی و امنیت فردی خود را از دست داده‌اند، در حالی که برخی از رژیم‌های سیاسی، به وضوح رفتاری را که فاقد پایبندی به اصل برابری و مساوات میان مردم سرزمینشان است را تشویق و تمرین می‌کنند که تنها ناشی از انگیزه‌های تبعیض در زمینه های گوناگون است.

این سازمان هم چنین معتقد است که این اقدامات به صورت جدی به برهم زدن صلح و امنیت اجتماعی و همچنین عقب ماندگی اقتصادی و توسعه ای کشورها کمک می کند لذا رهبران و حکمرانان این جوامع را ملزم به اتخاذ موضع جدی و بازنگری عمیق برای رسیدگی به این پدیده که پیامدهای آن در سطوح مختلف گسترش خواهد داشت، می کند.

مسلمان آزاده همچنین تأکید کرد: منافع ملت‌ها و دولتها در ارتقای سطح رفتار، فرهنگ اجتماعی، تفکر سنجیده و رویکرد عقلانی، جست‌وجوی مشترکات و نفی هر گونه تفرقه، تبعیض مبتنی بر تفاوت‌ها، و چشم پوشی و اغماض بر اساس نوع یا ماهیت آنهاست.

سازمان جهانی نفی خشونت در پایان پیام خود، خواستار مبارزه با اصول تبعیض منفی در کشورهای خاورمیانه، به ویژه با انگیزه‌های مذهبی، فرقه‌ای یا قومیتی و تحکیم ایمان و عمل به حدیث شریف نبوی که بین عرب یا عجم، سفید یا سیاه تفاوتی مگر به دلیل رعایت تقوا نیست، شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا