آسیااخبارایرانجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

حضرت آیت الله العظمی شیخ “لطف الله صافی گلپایگانی” دار فانی را وداع گفت

روح پر فتوح حضرت آیت الله العظمی شیخ “لطف الله صافی گلپایگانی”، از مراجع تقلید شیعه نیمه شب گذشته به ملکوت اعلی پیوست.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ معظم له در سن 103 سالگی بر اثر ایست قلبی، در شهر مقدس قم دار فانی را وداع گفت.

حضرت آیت الله العظمی شیخ “لطف الله صافی گلپایگانی”، از برجسته ترین فقها و مراجع تقلید شیعه، در نیمه شب گذشته بر اثر ایست قلبی، جان به جان سپرد و به ملکوت اعلی پیوست.

ایشان ۱۹ جمادی‌الاول ۱۳۳۷ هجری قمری برابر با ۳۰ بهمن ۱۲۹۷ هجری شمسی در شهر گلپایگان متولد شد. تحصیلات خود را در این شهر آغاز کرد و ادبیات عرب، کلام، تفسیر قرآن، حدیث، فقه و اصول را تا پایان سطح، در زادگاه خود به سرانجام رساند.

معظم له در ۲۳ سالگی از گلپایگان به شهر مقدس قم هجرت کرد و در درس حضرات آیات عظام سید “محمدتقی خوانساری”، سید “محمدحجت کوه‌کمره‌ای”، سید “صدرالدین صدر”، سید “محمدرضا گلپایگانی” حاضر می‌شد.

ایشان پس از چهار سال اقامت در شهر مقدس قم، به مدت یک سال در شهر مقدس نجف ساکن شد و در درس حضرات آیات عظام “محمدکاظم شیرازی”، سید “جمال الدین گلپایگانی” و شیخ “محمدعلی کاظمی” حضور یافت. ایشان داماد آیت الله العظمی سید “محمدرضا گلپایگانی” بود.

مرحوم از اساتید برجسته درس خارج فقه و اصول در شهر مقدس قم بود. ایشان از شاگردان برجسته آیت‌الله العظمی بروجردی و عضو شورای استفتای وی بود و کتاب منتخب الاثر درباره حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه، را به توصیه استاد خود نوشت.

مرحوم حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، تالیفات فراوانی تألیف نمود که به ۸۰ عنوان فارسی و عربی می‌رسد و برخی از این موارد، جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند.

در پی ارتحال این عالم ربانی، مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام نیز بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه آمده:

انّا لله و انّا إليه راجعون

اذا مات العالم ثلم في الاسلام ثلمة لا يسدها شئ الى يوم القيامة

خبر ارتحال فقيه جليل القدر حضرت مستطاب آيت الله العظمى شیخ لطف الله صافی گلپایگانی قدس سره موجب تأسف و تألم گرديد.

مجموعه رسانه‌اى امام حسين عليه السلام ضايعه درگذشت اين عالم ربّانى و مدافع شعائر حسينى را به پيشگاه مقدس حضرت بقية الله الاعظم عجل الله تعالى فرجه الشريف و مراجع عظام تقليد بالاخص حضرت آيت الله العظمى سيد صادق حسينى شيرازى مد ظله العالى و به حوزه‌هاى علميه دينيه و بيت شريف آن فقيد سعيد و به عموم مؤمنين و مؤمنات تعزيت عرض مى‌نمايد.

از خداوند متعال براى آن فقيد سعيد علوّ درجات و حشر با اولياء طاهرين (عليهم السلام) و براى بازماندگان ايشان صبر جميل و اجر جزيل مسألت داريم.

مجموعه رسانه‌اى امام حسين عليه السلام

شهر مقدس كربلا

سه‌شنبه ۲۸ جمادی الثانی ۱۴۴۳ هجرى قمرى

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا