آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعراقعلم و فناوریفرهنگ و هنر

اعلام آمادگی آستان حسینی برای چاپ آثار مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

مسئول و جمعی از مدیران موسسه وارث الانبیاء علیه السلام ‌تحت اشراف آستان مقدس حسینی با حضور در بیت مرحوم آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (قدس سره) با فرزند ایشان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اخبار شیعه؛ حجت الاسلام والمسلمین شیخ “رافد تمیمی” با ابلاغ سلام تولیت آستان حسینی به بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، آن مرحوم را شیفته و دلداده خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام خواند و تشییع با شکوه و بیاد ماندنی در شهر مقدس قم، نجف أشرف و شهر مقدس کربلا و دفن در حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام را پاداش دنیوی مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی دانست.

وی در ادامه، ضمن تجلیل از قلم شیوا و بسیار عالمانه آن مرحوم، آمادگی کامل آستان حسینی و موسسه وارث الانبیاء را برای انتشار آثار ارزشمند آیت الله صافی گلپایگانی اعلام نمود.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی نیز با تقدیر و تشکر از مسئولان موسسه در چاپ و نشر برخی آثار آن مرحوم در زمان حیات ایشان، به بیان برخی ویژگی‌های آن عالم فقید پرداخت.

استاد عالی درس خارج حوزه علمیه قم، ضمن تشکر از مسئولان آستان حسینی، مراسم ‌تشییع، تدفین و مجالس بزرگداشت در شهر مقدس کربلا را بسیار با شکوه توصیف کرد و از الطاف تولیت محترم عتبه مقدّسه تجلیل نمود.

وی آثار مرحوم را روشنگر و مروّج معارف نورانی قرآن و اهل بیت علیهم السلام دانسته و افزود: کتب آیت الله صافی، به جهت اینکه بسیار عالمانه و با قلم رسا و شیوا نوشته شده، مورد استقبال همه محققان مخصوصاً نسل جوان حوزه و دانشگاه قرار دارد و نشر آن، گام مهمّی در آشنایی با معارف ناب اهل البیت علیهم السلام به شمار می‌رود.

گفتنی است، مراسم تشیع پیکر مرحوم صافی گلپایگانی از زمان رسیدن به فرودگاه بین المللی نجف أشرف و تا زمان آرمیدن در خاک، به صورت زنده و لحظه به لحظه توسط مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام پوشش داده شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا