آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

عامل حمله به فرودگاه بغداد بازداشت شد

رسانه‌های محلی در عراق از بازداشت عامل حمله اخیر به فرودگاه بغداد خبر دادند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ رسانه‌های عراقی اعلام کردند، یک گشت مشترک “اکرم القیسی”، عامل حمله اخیر به فرودگاه بین المللی بغداد را در جاده الدوز در دیالی بازداشت کرد و درحال حاضر به مقر سازمان اطلاعات داخلی منتقل شده است.

عملیات بازداشت توسط دستگاه اطلاعات ملی و آژانس اطلاعات در وزارت کشور عراق انجام شده است.

همچنین هواپیمایی مدنی عراق در بیانیه‌ای درباره حمله به فرودگاه بغداد اعلام کرد: حمله به فرودگاه بغداد اولین حمله نبود قبل از آن نیز حملات دیگری انجام شده بود اما این بار باعث شد خسارت‌های بزرگی به یکی از سکوهای فرودگاه و دو هواپیمای غیرنظامی در منطقه جنوبی فرودگاه وارد شود.

در این بیانیه آمده: این مسئله نقض آشکار حاکمیت است و امنیت شهروندان را در معرض خطر قرار می‌دهد و موجب پیچیده شدن موضع عراق و تحریم‌ها و محدودیت‌ها و خسارت‌های مادی و معنوی می‌شود. ما به شدت این اقدامات جنایتکارانه را محکوم می‌کنیم و از طرف‌های دولتی می‌خواهیم برای ایجاد راهکارهای مناسب برای حفاظت از فرودگاه‌ها به ما کمک کنند.

از سوی دیگر وزارت خارجه عربستان حمله موشکی به فرودگاه بغداد را محکوم و اعلام کرد: ما به شدت با این تجاوز که ثبات عراق و منطقه را تهدید می‌کند و تلاش‌های ائتلاف بین المللی برای کمک به عراق در مقابله با تروریسم را از بین می‌برد مخالفیم.

وزارت خارجه عربستان بر مخالفت این کشور با تروریسم با هر انگیزه و هدفی و بر حمایت کامل از عراق تأکید کرد!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا