آسیااخبارجهانجهان اسلام

افزایش صادرات محصولات آرایشی حلال کره جنوبی

محصولات آرایشی حلال تولید کره جنوبی در برخی کشورها با استقبال مصرف‌کنندگان همراه شده و این امر عامل رشد بی‌سابقه فروش این محصولات در سال گذشته بوده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ فروش محصولات آرایشی K-beauty ( اتحادیه محصولات آرایشی و مراقبت پوست کره جنوبی)، با رشد صادرات به کشورهای مالزی، اندونزی، قزاقستان و امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۱ رکوردشکنی کرد.

سال گذشته صادرات محصولات آرایشی کره جنوبی به ۹,۱۹ میلیارد دلار رسید و افزایش ۲۸ درصدی صادرات این کشور به ۵۴ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی در سال گذشته به ۳۹۵ میلیون دلار رسید.

جیمز نوح، رئیس مؤسسه صنعت حلال کره گفت: با وجود شیوع کووید ۱۹ محصولات آرایشی کره در سطح جهان و کشورهای اسلامی با استقبال زیادی روبه‌رو هستند. عدم استفاده از الکل و فرآورده‌های خوک از دلایل استقبال کشورهای اسلامی از این محصولات است.

بزرگترین بازار این محصولات کشورهای جنوب شرق آسیا هستند. مالزی بزرگترین وارد کننده این محصولات با ۱۰۷ میلیون دلار و اندونزی با ۷۱ میلیون دلار در رتبه دوم است. این دو کشور همچنین بزرگترین صادرکننده غذا و داروی حلال به کره جنوبی هستند.

برندهای تولیدکننده محصولات آرایشی کره جنوبی به دنبال کسب گواهینامه حلال هستند تا بتوانند صادرات بیشتری به کشورهای اسلامی داشته باشند.

آمارها نشان می‌دهد که صادرات محصولات آرایشی حلال کره به کشورهای عضو سازمان همکاری در سال ۲۰۲۰ با ۱۴ % رشد به ۳۰۸ میلیون دلار و در سال ۲۰۲۱ با ۲۸ % رشد به ۳۹۵ میلیون دلار رسیده است که این امر نشان‌دهنده ۴۲ % رشد در طول دو سال است.

نوح با بیان اینکه این رقم تنها ۴,۳ % از صادرات محصولات آرایشی کره را شامل می‌شود، افزود: راه درازی در پیش است و مطمئنم که سهم کشورهای OIC افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته دبی یکی از محرک‌های رشد فروش محصولات آرایشی کره بوده است و امارات خود را به عنوان یک مرکز فروش و صادرات مجدد این محصولات معرفی کرده است.

به گفته وی در حال حاضر بزرگترین بازار این محصولات در شرق آسیا است اما در سال‌های پیش رو خاورمیانه سهم بیشتری از این محصولات خواهد داشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا