اخباراروپاجهانجهان اسلام

اهدای سبد غذایی مساجد بیرمنگام به نیازمندان انگلیس

دو مسجد در شهر بیرمنگام انگلیس با فرارسیدن فصل سرما و بالا رفتن هزینه‌های انرژی، صدها بسته غذایی بین نیازمندان شهر توزیع می‌کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مسجد گرین لین (Green Lane) در منطقه Small Heath و مسجد الفلاح در Handsworth 500 بسته غذای زمستانی را به نیازمندان سراسر بیرمنگام تحویل خواهند داد.

از آنجایی که خانواده‌ها برای مقابله با افزایش هزینه غذا و انرژی در ماه‌های زمستان تلاش می‌کنند، بانک غذای مسجد گرین لین و مسجد الفلاح هر دو شاهد افزایش متقاضیان خدمات خود بوده اند.

برای کمک به مبارزه با سطح نیاز، امداد اسلامی بریتانیا با مساجد همکاری کرده است تا در روزهای جمعه ۲۱ ژانویه و روز شنبه ۲۲ ژانویه بسته‌های غذایی را برای افراد آسیب پذیر فراهم کند.

عادل پرکار، دبیر کل مسجد الفلاح گفت: مقامات محلی شهر ما به‌طور فزاینده‌ای بانک‌های مواد غذایی را درخواست می‌کنند‌ تا از خانواده‌ها (به ویژه کودکان خردسال) با بسته‌های غذایی حمایت کنند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت انرژی در حال حاضر مردم را مجبور به انتخاب غذا به جای گرمایش می‌کند و امیدواریم تلاش‌های ما در مورد بسته‌های غذایی این مشکل را برای برخی از خانواده‌هایی که از این بسته‌های غذایی سود می‌برند، حل کند.

محمدعلی، رئیس بخش خدمات و رفاه در مسجد گرین لین گفت: افزایش مصرف‌کنندگان بانک مواد غذایی بسیار نگران‌کننده است. ممکن است مردم تصور کنند که فقط افراد بی‌خانمان یا مجرد مراجعه می‌کنند، اما ما خانواده‌ها و کودکان خردسالی را دیده‌ایم که برای دریافت غذای هفتگی خود در صف ایستاده‌اند.

وی افزود: مشاهده فقر در همسایگی شما ناراحت‌کننده است، اما ما از این مزیت برخورداریم که می‌توانیم از نیازمندان حمایت کنیم. ما بسته‌های غذایی را توزیع خواهیم کرد، و همچنان به تلاش‌های خود برای حمایت از افراد آسیب‌پذیر نیازمند ادامه خواهیم داد.

طفیل حسین، مدیر سازمان امداد اسلامی بریتانیا گفت: هر دو مسجد در بیرمنگام کارهای باورنکردنی انجام می‌دهند و کمک‌ها و حمایت‌های بسیاری را برای بی‌خانمان‌ها، بازماندگان خشونت خانگی، پناهندگان و خانواده‌هایی که از نظر مالی با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده‌اند به ارمغان آورده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا