آسیااخبارجهانجهان اسلام

مشکلات روز افزون مسلمانان در هند

مسلمانان هند با مشکلات فراوانی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این مشکلات نه تنها درمیان مردم کوچه بازار موجود است، بلکه تا دانشگاه های هند به عنوان فضایی علمی رفته است.

اسلام هراسی در هند اشکال تازه ای به خود گرفته است. برای مثال، گروهی از دانشجویان مسلمان در یک کالج دولتی واقع در ایالت «کارناتاکا» در هند هفته‌هاست که مجبور شده‌اند بیرون از کلاس بنشینند.

این دانشجویان در یکی از صبح های ماه دسامبر وارد کلاس خود شدند، اما معلم بلافاصله سر آنها فریاد زد: بیرون بروید.

این دختران مسلمان به دلیل داشتن حجاب یا روسری اجازه نداشتند در کلاس بنشینند.

از آن زمان، گروهی متشکل از شش دانشجوی مسلمان در یک کالج زنانه دولتی در ایالت کارناتاکا در جنوب هند مجبور به نشستن بیرون از کلاس درس شده اند، زیرا مدیریت کالج مدعی است که آنها با استفاده از حجاب قوانین را زیر پا می‌گذارند.

دختران مسلمان حجاب را جزئی از ایمان خود دانسته و می گویند محجبه بودن آنها حتی توسط قانون تضمین شده است.

آنها به شکل مسالمت آمیزی به این موضوع اعتراض کردند، اما اعتراض این گروه مدیریت کالج را عصبانی کرده و مدیر آنها را مجبور کرد تا نامه ای نوشته و قبول کنند که خودشان به خاطر ماندن در خانه کلاس را از دست داده اند.

آنها سعی کردند این کار را انجام ندهند، اما اساتید هم آنها تهدید کردند.

دانش آموزان می گویند که نگران درصد حضور و غیاب برای شرکت در امتحانات سالانه هستند.

رودره گودا، مدیر کالج به الجزیره گفته که آنها نمی‌توانند به دانش‌آموزان اجازه دهند در کلاس‌های درس حجاب داشته باشند زیرا حجاب بخشی از فرم مدرسه نیست.

گودا گفت که این اولین بار است که چنین مسائلی در کالج ظاهر می شود، اما دانشجویان می گویند که در گذشته با مشکلات مشابهی روبرو بوده اند.

برخی فعالان حقوق بشری هند ضمن محکوم کردن این ممنوعیت ها می گویند این رفتار نوعی آپارتاید است.

در همین حال ، انجمن وکلای محلی به دولت ایالتی نامه نوشته و خواستار تحقیق علیه مدیریت کالج و معلمان به دلیل آزار و اذیت دانشجویان شده است.

ایالت کارناتاکا توسط حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به رهبری نخست وزیر نارندرا مودی اداره می شود.

طی سال‌ها، کارناتاکا شاهد افزایش فعالیت‌های ملی‌گرایانه هندو و هدف قرار دادن اقلیت‌های مذهبی این ایالت، عمدتا مسلمانان و مسیحیان بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا