آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

حضور جنجال برانگیز امام جماعت سابق مسجد الحرام در یک آگهی تبلیغاتی

شیخ «عادل کلبانی» امام جماعت سابق مسجد الحرام بار دیگر در یک کلیپ تبلیغاتی با موجی از انتقادات در شبکه های اجتماعی رو به رو شد.

به گزارش خبرگزاری شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان) به نقل از «روسیا الیوم»؛ “عادل کلبانی” امام جماعت سابق مسجد الحرام بار دیگر در یکی از آگهی‌ های تبلیغاتی مربوط به رویداد فرهنگی «فصل ریاض» حضور یافت و این اقدام وی با واکنش‌ های بسیاری در شبکه اجتماعی توئیتر عربستان رو به رو شد.

ترکی آل الشیخ، مشاور دربار آل سعود، در حساب رسمی خود در توییتر صحنه ای از کلیپ تبلیغاتی الکلبانی را به اشتراک گذاشت و در آن وی به شکلی ظاهر شد که به نظر می‌ رسد از فضای سریال معروف «بازی تاج و تخت» الهام گرفته شده است و او در لباسی شبیه قرون وسطی بر روی تپه ‌ای ایستاده و به افق و آسمانی طوفانی خیره شده است و عبارت «هبت هبوبها» (بادها وزیدن گرفت) را تکرار می کند.

این عبارت با واکنش کاربران روبه رو شد و مورد تمسخر آنان قرار گرفت. برای نخستین بار نیست که کلبانی در تیزرهای تبلیغاتی فصل ریاض شرکت می ‌کند. او در نوامبر ۲۰۲۱ نیز در یک ویدیوی تبلیغاتی جنجالی ظاهر شد که یک بازی جنگی ژاپنی را شبیه‌ سازی می ‌کرد.

در همین راستا، عادل کلبانی، امام جماعت سابق مسجد الحرام، کامنتی را ضمیمه این کلیپ تبلیغاتی نوشت و در آن با خنده به شوخی گفت: به نظر شما می توانم به هالیوود بروم؟

«عادل بن سالم کلبانی» اولین امام جماعت آفریقایی ‏تبار مسجدالحرام محسوب می شد. این شیخ سیه‏ چرده که مانند بقیه امامان جماعت مکه، صاحب صوت و لحن است از امارت «رأس الخیمه» به عربستان سعودی مهاجرت کرده است.

وی ابتدا به عنوان کارمند شرکت هواپیمایی سعودی در عربستان مشغول به کار شد، تا اینکه در سال 1984 (1363 شمسی) در امتحان اداره اوقاف برای تصدی امامت جماعت قبول و به عنوان پیش‏ نماز «مسجد فرودگاه رياض» تعیین گردید.

وی از حدود سال 1365 شمسی کار دینی اش را به عنوان امام جماعت «مسجد صلاح الدين» در منطقه سليمانيه رياض پایتخت عربستان ادامه داد در حالی که بر خلاف ائمه جماعت اینگونه مساجد، حافظ قرآن نبود و باید سوره‏ ها را از روی قرآن می‏خواند.

وی پس از 4 سال به عنوان امام جماعت «مسجد جامع ملك خالد» از کار خود به دلایلی نامعلوم برکنار شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا