آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

افزایش یک ملیونی جمعیت عراق در سال 2021

بررسی های انجام شده نشان می دهد کشور عراق یکی از بیشترین کشورهای جهان است که با رشد سالانه جمعیت مواجه است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین راستا بر اساس آمار رسمی اعلام شده در عراق، سال 2021 میلادی این کشور شاهد افزایش یک ملیون نفری جمعیت بوده است.

وزارت برنامه ریزی عراق با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که جمعیت عراق در سال 2021 میلادی یک ملیون نفر افزایش یافت.

بر اساس بیانیه وزارت برنامه ریزی عراق، طبق آخرین آمار بدست آمده، جمعیت عراق در سال 2021 میلادی به 41 ملیون و 190 هزار و 658 نفر رسید که از این مجموع 20 ملیون و 819 هزار و 479 هزار نفر یعنی حدود 51 % کل جمعیت مرد و 20 ملیون و 380 هزار و 179 نفر یعنی 49 % زن هستند.

طبق آمار وزارت برنامه ریزی عراق از مجموع جمعیت عراق در حال حاضر 69.9 % شهر نشین و 30.1 % هم روستا نشین هستند. از مجموع کل جمعیت عراق 21.3 % ساکن بغداد پایتخت این کشور هستند.

کارشناسان مسائل اجتماعی عراق پیش بینی کرده اند، جمعیت این کشور در سال های آینده هم روند صعودی خواهد داشت و تا ده سال دیگر از 50 ملیون هم فراتر خواهد رفت.

گفتنی است، جمعیت به عنوان نیروی کار، در کنار قدرت نظامی و اقتصادی، یکی از اصلی ترین ارکان قدرت در یک کشور است اما حال باید دید آیا دولت فعلی یا دولت های بعدی عراق خواهند توانست از این ظرفیت در راستای پیشرفت کشورشان استفاده کنند یا خیر؟!

بدون شک همانطور که جمعیت به عنوان نیروی کار می تواند یکی از اصلی ترین ارکان قدرت یک کشور باشد، در همین حال اگر برنامه ریزی درست و جامعی درباره آن صورت نگیرد، در سال های آینده، به یک بحران اساسی تبدیل می شود زیرا کمبود کار باعث افزایش جرم و جنایت در هر کشوری می شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا