ایرانجهان

نگاهی به آمارغرق‌ شدگی در ایران

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی با اعلام اینکه در هر ساعت بیش از 40 نفر در اثر غرق شدن، جان خود را از دست می دهند، از همه کشورها خواست تا اقدامات جدی برای کاهش این آمار انجام دهند.

در این میان، ایران یکی از کشورهایی است که بیشتر تعداد غرق شدگان در جهان را دارد.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس ایران با اشاره به افزایش دمای هوا در نقاط مختلف کشور گفت: تجربه و همچنین آمارهای ما در روزهای اخیر نشان داده که با افزایش دما، تمایل به شنا و آب‌تنی هم در میان مردم بیشتر می‌شود. همین موضوع نیز زنگ خطر افزایش مرگ‌های ناشی از غرق شدگی را افزایش داده است.

او با اشاره به آمار ماموریت‌های اورژانس در مورد غرق شدگی گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ خردادماه امسال جمعا ۱۷۱ نفر به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند.

۹۰ نفر هم دچار مصدومیت شده و خدمات درمانی را از اورژانس دریافت کرده‌اند.

میعادفر درباره استان‌های دارای بیشترین غرق شدگی در ماموریت‌های اورژانس گفت: برابر آمارهای ما استان‌های خوزستان، مازندران، فارس و خراسان رضوی به ترتیب با ۱۶، ۱۵، ۱۵ و ۱۴ مورد فوتی دارای بیشترین موارد غرق‌شدگی در کشور هستند و نکته قابل توجه این است که در این میان دو استان فارس و خراسان رضوی هیچ ارتباطی هم با دریا ندارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ایران درباره محل‌های وقوع غرق شدگی گفت: رودخانه با ۳۰ % بیشترین محل غرق شدگی افراد در این مدت بوده. پس از آن دریا و استخرهای کشاورزی به ترتیب با ۲۴ و ۱۸ % در رتبه‌های بعدی قرار دارد. استخرهای شنا با ۱۲ %، سدها و آب‌بندها با ۴ % و کانال‌های آب و کشاورزی هم با ۴ % در رتبه‌های بعدی قرار دارد. حدود ۸ % هم در سایر محل‌ها رخ داده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا