اخباراروپاجهانجهان اسلام

افزایش قابل‌ توجه تعداد مسلمانان در آلمان و واکنش افراط گرایان به آن

تعداد مسلمانان درسراسر جهان به ویژه در قاره اروپا، روز به روز در حال افزایش است. این واقعیتی است غیر قابل انکار.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ از جمله کشورهایی که تعداد مسلمانان در آن به سرعت در حال بیشتر شدن است، آلمان بوده و گویا این مطلب خشم شدید افراط گرایان و نژاد پرستان را برانگیخته؛ از همین رو هر از چند گاهی با اقدامی ناهنجار، تلاش می کنند خشم خود از این موضوع را به نمایش در آورند.

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان در آلمان با انتشار نتایج پژوهشی که در سال گذشته میلادی انجام‌ شده، از افزایش قابل توجه تعداد مسلمانان در چند سال گذشته در آلمان خبر داده است. بنا بر این گزارش، تعداد مسلمانان آلمان در سال گذشته به ۶/۵ میلیون نفر رسیده است.

این پژوهش که پیش‌تر نیز برخی از نتایج اولیه آن انتشار یافته بود، با همکاری وزارت کشور آلمان و برخی از نهادهای اسلامی در این کشور انجام شده و به موضوع زندگی مسلمانان در آلمان در سال ۲۰۲۰ اختصاص دارد.

بر اساس این پژوهش، در حال حاضر بین ۵,۳ تا ۵.۶ میلیون مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند. این میزان معادل ۶.۴ تا ۶.۷ % کل جمعیت این کشور است که در مقایسه با نتایج آخرین مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۵، تعداد مسلمانان حدود ۹۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

۲,۵ میلیون نفر از این مسلمانان، تباری ترکیه‌ای دارند که معادل ۴۵ % از کل مسلمانان این کشور است. این مطالعه همچنین نشان داد که ۱.۵ میلیون نفر از مسلمانان آلمان از کشورهای عربی به این کشور مهاجرت کرده‌اند. از این میان، ۱۹ % آنها از خاورمیانه و ۸ % از شمال آفریقا به آلمان مهاجرت کرده‌اند.

۲۱ % از کل مسلمانان این کشور را کودکان زیر ۱۵ سال، ۲۲ % را بین ۱۵ تا ۲۴ سال و ۵ % را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می‌دهند که ۴۷ % از این مسلمانان، شهروند آلمان هستند.

در سال‌های اخیر شمار آلمانی‌هایی که به اسلام گرویده‌اند نیز افزایش یافته است. ویدئوهای زیادی از این موضوع در شبکه‌های اجتماعی نیز به شکلی گسترده انتشار یافته است.

اما این موضوع مذاق افراطیون و نژاد پرستان آلمان خوش نیامده از همین رو، هر از چند گاهی با ارتکاب اقدامی ضد اسلامی، خشم خود از این موضوع را اعلام می کنند.

در جدید ترین اقدام صورت گرفته توسط افراط گرایان، پلیس آلمان اعلام کرد در یک حمله خرابکارانه، ۳۰ سنگ قبر در یک قبرستان متعلق به مسلمانان در شهر ایزرلون در شمال غرب این کشور آسیب دیده است.

این حمله در بحبوحه افزایش نگران‌کننده جرایم ضد مسلمانان در آلمان در سال‌های اخیر صورت می‌گیرد.

در همین حال وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای از این حادثه ابراز تأسف کرد و گفت: این حمله که در شب سال نو انجام شده، نمونه جدیدی از ذهنیت بیمار ضد اسلامی است که اخیراً به ویژه در اروپا در حال افزایش است و حتی قبرستان‌های مسلمانان را نیز هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش اخیر منتشر شده از اسلام‌هراسی اروپا در سال ۲۰۲۰، در مجموع ۹۰۱ جنایت ضد مسلمانان توسط اداره پلیس جنایی فدرال آلمان در سال ۲۰۲۰ ثبت شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا