اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

کتابفروشی تخصصی جامعه سیاهپوستان بریتانیا تعطیل شد

اولین کتابخانه تخصصی مربوط به جامعه سیاهپوستان بریتانیا اعلام کرد که به دلیل مشکلات مالی پس از ۵۵ سال فعالیت، مجبور به تعطیلی شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ کتابفروشی «New Beacon Books» (نیو بکان بوکز) در شمال لندن که به صورت تخصصی مربوط به جامعه سیاهپوستان بود، اعلام کرد که پس از بیش از ۵۵ سال بسته می شود و از این به بعد تنها به صورت آنلاین عرضه خواهد شد.

این کتابفروشی در پارک فینزبری، شمال لندن، برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ افتتاح شد و تا سال ۲۰۱۶ خطر بسته شدن را از سر گذرانده بود اما با تشدید فشارهای مالی ناشی از ویروس کرونا که بر رقابت خرده فروشان آنلاین مانند آمازون افزوده شده، تأیید شد که فروشگاه فیزیکی خود را در جاده استرود گرین می بندد و فقط به صورت آنلاین به کار خود ادامه خواهد داد.

این کتابفروشی معروف با ایجاد فضایی برای نویسندگان سیاه پوست توسط فعال “جان لارز” و شریکش “سارا وایت” تأسیس شد.

پروفسور آگوستین جان، رئیس موسسه خیریه شبکه توانمندسازی جوامع درباره پیامدهای بسته شدن اولین ناشر سیاه پوست و کتابفروشی تخصصی بریتانیا، گفت: این کتابفروشی «در قلب جامعه» است و باید نجات داده می شد.

این کتابفروشی در طول 55 سال، برای رشد جنبش سیاه پوستان، جنبش مدارس تکمیلی سیاهان و درخواست‌های فعلی برای استعمار زدایی از برنامه درسی بسیار مهم و تاثیرگذار عمل کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا