اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

آیت الله العظمی شیرازی: خرید و فروش خون و ترانزیت آن بلامانع است

در نشست علمی بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله که روزانه با حضور علما ، فضلا و عموم مؤمنان در بیت معظم له در شهر مقدس قم برگزار می‌شود ، یکی از سؤال‌هایی که سه‌شنبه‌ 20 ربیع الثانی 1444 از معظم له پرسیده شد این بود که: فروش خون و ترانزیت آن چه حکمی دارد؟

(شیخ انصاری در مکاسب این مسئله را مطرح کرده و بر جواز آن اشکال می‌کند، ولی جماعتی از متأخرین جایز دانسته‌اند و ایرادی نگرفته‌اند، که به نظر می‌رسد همین نظر صحیح باشد.

در نشست علمی سه‌شنبه‌ بیستم ربیع الثانی همچنین سؤال‌های مختلف دیگری درباره: حکم خواندن نماز قضا و استیجاری با وضوی جبیره ، حکم ربای استهلاکی و ربای استنتاجی ، اضطرار در گرفتن ربا ، حکم سودی که بانک به عنوان عقد مضاربه می‌دهد ، حکم حضور دانشجوی پزشکی برای تشریح بدن جنس مخالف ، صحت و سقم عبارت: «دعوا الناس علی غفلاتهم» ، کسی که سالها سفر معصیت رفته و نماز نخوانده به خواندن نماز تمام وصیت کند یا قصر؟ ، مُفْهَم بودن اهل بیت علیهم السلام با مفهم نبودن حضرت زینب سلام الله علیها چگونه قابل جمع است؟ ، حکم روزه شخصی که تکلیفش جمع بین قصر و تمام است ، حکم تَسَرّی دَمِ مَعْفُوّ در لباس نمازگزار به سبب تعرق و رطوبت ، دلیل عدم نجاست مایعی که بعد از استبراء خارج می شود ، حکم مصرف کردن دارویی که مشتمل بر اجزاء حیوان است ، حکم ازدواجی که بعد از طلاق غیر صحیح انجام شده و اقتدا به امام جماعتی که پس از نماز مشخص شود شخص مورد نظر انسان نبوده ، پرسیده شد که آیت الله العظمی شیرازی دام ظله به یکایک سؤال‌ها با سعه صدر پاسخ دادند.

لازم به ذکر است که سلسله نشست‌های علمی بزرگ مرجع جهان تشیع آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله به صورت روزانه در بیت معظم له در شهر مقدس قم خیابان انقلاب کوچه ۶ راس ساعت 11:15 دقیقه به وقت محلی برگزار می‌شود و شما می‌توانید به صورت مستقیم از شبکه امام حسین علیه السلام بیننده این نشست علمی باشید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا