اخباراروپاجهانجهان اسلامفرهنگ و هنر

آثار اسلامی موزه لوور در ۱۸ شهر فرانسه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت

موزه لوور در قالب پروژه ای در نظر دارد شمار زیادی از شاهکارهای مربوط به حوزه اسلامی خود را در ۱۸ شهر فرانسه در معرض دید عموم قرار دهد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “یانیک لینتز” مدیر دپارتمان هنرهای اسلامی موزه لوور در این باره ضمن اعلام این خبر گفت: این آثار در شهرها و شهرک های کوچک و بزرگ فرانسه با تنوع جغرافیایی و فرهنگی متفاوت، از “مانت لاژولی” تا “روآن” قرار است در معرض دید عموم قرار گیرند. آثار اسلامی فوق الذکر به مناطق گوناگون و کشورهای مختلف از هند گرفته تا مراکش تعلق دارند.

به گفته وی قرار است 180 اثر برگزیده دوره اسلامی برای این طرح از دسامبر سال میلادی جاری تا مارس سال میلادی آینده در شهرهای مختلف به نمایش گذاشته شوند. در برخی شهرها در کنار نمایش این آثار نشست ها و کنفرانس هایی مرتبط با این آثار نیز پیش بینی شده است.

در بین این آثار منتخب قطعات سرامیک، کاغذی، آثار چوبی، فلزی، عاج یا منسوجات دیده می شود که به کشورها و أدوار مختلف اسلامی، از قرن هفتم تا قرن نوزده میلادی، تعلق دارند.

آثار اسلامی قرار است در مکان هایی عمومی مانند موزه یا کتابخانه ارائه شوند. برخی از این آثار نیز آثار تزیینی لوکس هستند مانند شاخی که روی آن با جواهرات و طلا تزیین شده است. این اثر در هند ساخته شده و از سوغات های یک فرمانده مغول بوده که در سال 1922 بارون سالومون روتچیلد آن را به لوور هدیه داده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا