آمریکااخبارجهانجهان اسلام

افزایش فعالیت های سیاسی زنان مسلمان در آمریکا

فعالیت زنان مسلمان در ایالات متحده آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به نظر می رسد این زنان با پشت سر گذاشتن مشکلات و تجربه های اسلام هراسانه، به خودباوری بیشتری رسیده و در حال تغییر هستند.

زنان مسلمان در آمریکا در حیات سیاسی فعال‌تر شده‌ و از اشتیاق خود برای حضور در فعالیت‌های سیاسی می‌گویند.

روعه رمان، جوان ۲۸ ساله مسلمان اهل ایالت جورجیا در جنوب آمریکاست که روزنامه آتلانتا ژورنال در گزارش خود درباره فعال تر شدن زنان مسلمان آمریکایی در سیاست، صحبت‌های او را نقل کرده است.

وی می‌گوید رؤیای نامزد شدن برای تصدی یک پست رسمی در آمریکا را در سر دارد.

او بارها در مخیله خود در یک مبارزه انتخاباتی حضور یافته و درباره لزوم تمرکز بر مسائل بهداشت و درمان، آموزش، عدالت اجتماعی و اقتصاد سخن گفته است.

او می‌گوید که می‌خواهد کلیشه‌ها و موانع تحمیل شده علیه زنان مسلمان را بردارد.

رمان با بیان اینکه کلیشه زنان مسلمان این است که رأی نمی‌دهند، گفت: من ابتدا خارج از هویت اسلامی خود وارد حوزه سیاست شدم، اما خیلی زود متوجه شدم که هویت اسلامی‌ام برای همراهی در این مسیر ضروری است.

رمان افزود: زنان مسلمان نامزد در هر انتخاباتی غالباً از مبارزه با تروریسم و سیاست خارجی حرف می‌زنند و نه مسائل داخلی که مورد اهتمام مردم است.

اگر چه سرشماری ایالات متحده اطلاعاتی را درباره شهروندان خود بر اساس تعلق دینی آنها جمع‌آوری نمی‌کند، اما مرکز تحقیقات پیو تخمین می‌زند که حدود ۳,۴۵ میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند.

یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۰ توسط مؤسسه سیاست اجتماعی و تفاهم در آمریکا نشان داد که حدود ۷۸ ٪ از مسلمانان این کشور برای رأی دادن ثبت نام کرده‌اند.

برای رمان این اهمیت دارد که بخشی از چهره متحول جورجیا باشد. او یک آمریکایی فلسطینی‌تبار است که چند ماهی قبل از حوادث ۱۱ سپتامبر به آمریکا مهاجرت کرده و می‌گوید که هنوز نگرانی‌هایی را که مسلمانان در مورد فعالیت‌های سیاسی احساس می‌کردند، به خاطر می‌آورد.

وی می گوید: بسیاری از اعضای جامعه مسلمانان می‌خواستند برای جلوگیری از تبعیض از چشم‌ها دور بمانند، اما امروزه این رویه تغییر یافته و آنها شجاعت لازم برای رویارویی با مشکلات را پیدا کرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا