آفریقااخبارجهانجهان اسلاممصر

کشته ‌شدن دو فرمانده داعش طی درگیری با ارتش مصر

منابع محلی مصری گفته‌اند، در درگیری نیروهای ارتش مصر بقایای سنی های تندروی داعش در منطقه العجراء در جنوب شهر رفح در مرز با نوار غزه، دو فرمانده گروه داعش در منطقه سینا به هلاکت رسیدند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این درگیری، چند روز پس از دستگیری یکی از سرکردگان گروه داعش در همان منطقه رخ داد.

چند روز پیش نیز دو داعشی دیگر در درگیری با نیروهای ارتش مصر و مردان قبایل سیناء کشته شدند که یکی از آنها، «محمد اکرم فاروق اللحام» از اهالی منطقه المواصی در غرب خان یونس در نوار غزه بود که به شکل پنهانی و غیرقانونی وارد مصر شده بود تا به داعش در سیناء بپیوندد.

منابع محلی در این‌باره توضیح دادند که این دو فرمانده داعشی که برای انجام عملیات تروریستی طرح‌ریزی می‌کردند، شنبه 18 دسامبر، شناسایی شده و در تبادل آتش با نیروهای ارتش کشته شدند.

مقامات ذیربط مصری، سه‌شنبه گذشته نیز دو تن از فرماندهان تندرو و خطرناک داعش را در مرکز سیناء به همراه تمام تجهیزات و جنگ‌افزارهای آنها در یک عملیات نظامی دقیق، دستگیر کردند.

ارتش مصر در سال 2018، عملیات گسترده‌ای را برای مقابله با عناصر تروریستی و جنایتکار در شمال و مرکز سیناء در نواحی دلتای مصر و صحرای الظهیر در غرب دره نیل آغاز کرد.

این ارتش با پاکسازی شهرهای سینا و منهدم کردن مخفیگاه‌های عناصر تروریستی، توانست انبارهای اسلحه و مهمات و تونل‌های حفر شده آنها برای رخنه به خاک مصر را از میان ببرد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا