جهان

جهان غرق شادی عید الله الاکبر

 به مناسب عید ولایت و امامت مراسم باشکوه جشن و شادی در شهر های سیدنی ، لندن ، سوئیس و نیجریه برگزار گردید .

حسینیه آل یاسین سیدنی در این روز عظیم مراسم جشن و سرور و شادی برگزار کرد .

به گزارش خبرنگار “شیعه وِیوز” در سیدنی استرالیا، مجلس باشکوهی به مناسبت عید الله الاکبر  با حضور پرشور شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام در حسینیه آل یاسین این شهر برگزار گردید.

در این مجلس همزمان با سایر نقاط جهان در این روز عظیم شیعیان ضمن ابزارشادی خود در قالب مولودی خوانی به  ذکر فضائل مولای متقیان امیر مومنان علی علیه السلام پرداختند .

شایان ذکر است حسینیه نبی اکرم صلی الله علیه و آله در سیدنی استرالیا از مراکز مهم شیعیان جهان بشمار می رود که با فعالیت های متنوع و متعدد مقلیدن آیت الله العظمی حسینی شیرازی ، بعنوان مرکز مهم فرهنگی مذهبی آن دیار شناخته شده است .

به همین مناسبت مراسم باشکوه جشن و شادی در حسینیه رسول اعظم شهر لندن نیز برگزار گردید .

این حسینیه نیز از حسینیه هایی است که  در طول سال در مناسبتهای مختلف ملجاء و پناهگاه جمع کثیری از شیعیان و ارادتمندان به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  به شمار میرود و  تحت ارشادات مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شیرازی مدظله العالی و زیر نظر  برخی مقلدین ایشان فعالیت می کند .

در این مراسم باشکوه جمع کثیری از شیعیان و محبین امام علی علیه السلام شرکت نمودند و مادحین ضمن  مولودی خوانی  به ذکر فضائل مولای متقیان علی علیه السلام پرداختند .

این مجلس پرشور شب عید غدیر و در  حسینیه رسول اعظم شهر لندن برگزار شد و در آن جمع کثیری از اقشار مختلف ، مخصوصا جوانان ولایی شرکت داشتند . 

مراسم جشن عید غدیر در حسینیه امام مهدی علیه السلام در سوئیس نیز برگزار شد .

خبرنگار افتخاری شیعه ویوز ضمن ارسال تصاویری از حضور شیعیان در این جشن فرخنده . به دلایل عمده برگزاری این گونه جشن ها در کشور هایی که شیعه در اقلیت هستند اشاره نموده است .

وی برگزاری مراسم شادی و سوگواری اهلبیت علیهم السلام را علاوه بر اینکه انجام  واجبی شرعی برای انتقال تعالیم مذهبی به نسل بعدی است  از مهمترین عوامل جذب غیر مسلمانان به مذهب حقه تشیع خواند .

شایان ذکر است طبق آمار غیر رسمی در کشور سویس بیش از 14 هزار شیعه زندگی میکنند

 

مراسم باشکوهی در شهر “زاریا”ی نیجریه با حضور هزاران تن از شیعیان امام علی علیه السلام برگزار گردید .

برپایی مراسم سخنرانی در حسینیه بقیة الله در شهر زاریا با استقبال خیل کثیری از شیعیان آن منطقه مواجه شد بطوری که جمعیت حاظران به بیرون از حسینیه و مکان در نظر گرفته شده کشیده شد .

در این مراسم به شرح نکات مهم خطبه غدیر و برخی فضائل امیر المومنین علی علیه السلام پرداخته شد و در پایان به برخی شبهات در مورد واقعه غدیر و امامت بلافصل امیر المومنین پس از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم پاسخ داده شد .

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا