آسیااخبارجهانجهان اسلامعربستان سعودی

همکاری تایلند و عربستان در حوزه محصولات حلال

تایلند و عربستان که از سال ۱۹۸۹ روابط اقتصادی بحرانی را پشت سر گذاشته‌اند، پس از گذشت سال‌ها به دنبال احیای روابط اقتصادی از طریق تقویت تعاملات در حوزه صنایع و محصولات حلال هستند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ همکاری تایلند و عربستان در حوزه محصولات حلال از سال ۱۹۸۹ به دلیل واقعه سرقت جواهرات سلطنتی از یک شاهزاده سعودی از سوی یک کارگر تایلندی به بحران سیاسی تبدیل شد.

در اثر این رویداد که منجر به برخی حوادث قتل و ترور نیز شد، روابط دو کشور تنزل یافته و بخشی از فعالیت‌های اقتصادی دوجانبه متوقف شد، به همین دلیل زمینه‌های بازسازی و ارتقای روابط همواره در نظر طرفین قرار داشته است.

در همین راستا؛ مرکز علوم حلال دانشگاه «چولالانگ‌ کورن» با اعزام هیئت علمی در شانزدهمین مجمع عمومی مؤسسه اسلامی استاندارد در عربستان شرکت کرد.

«وینای دهلان»، سرپرست هیئت اعزامی تایلندی در این دیدار با شاهزاده «ممدوح بن سعود بن سنیان آل سعود»، رئیس دانشگاه اسلامی مدینه منوره، سازمان غذا و داروی عربستان و اتاق بازرگانی جده درباره همکاری و تبادل دانش و فناوری صنعت محصولات حلال دیدار و گفت‌وگو کرد.

این هیئت علمی در گفت‌وگو با رئیس دانشگاه اسلامی مدینه منوره در مورد تحقیقات و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در تایلند و آمادگی به منظور بررسی کیفیت محصولات حلال با استفاده از فناوری روز و تأیید کیفیت محصولات گزارشی ارائه داد.

تایلند امیدوار است از طریق ارائه دستاوردهای خود در دانش و صنعت محصولات حلال روابط با عربستان سعودی را بهبود بخشد.

موضوعات مورد بحث در حال حاضر بیشتر بر همکاری دانشگاهی دو کشور در زمینه تبادل دانش در حوزه محصولات حلال متمرکز است. در آینده، ممکن است اعزام کارشناس به منظور برگزاری یک دوره آموزشی به مرکز حلال که تحت نظارت دانشگاه چولالانگ کورن است، پیشنهاد شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا