اخباراروپاجهانجهان اسلام

اعتراض پاپ به سیاست‌های مهاجرتی دولت‌های اروپایی

پاپ فرانسیس در اولین سفر خود در دو دهه اخیر به آتن، از سیاست‌های مهاجرتی اروپا انتقاد کرده و آن را در اثر خودخواهی ملی‌گرایانه، متلاشی شده توصیف کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ پاپ در مقابل مقامات ارشد یونان ابراز تأسف کرد که جامعه اروپایی به جای اینکه «موتور همبستگی» در موضوع مهاجرت باشد، همچنان در این زمینه متوقف‌شده است و به نظر از درماندگی و عدم هماهنگی رنج می‌برد.

در چند ماه اخیر قاره اروپا شاهد بحران‌های مرتبط با مهاجران بوده‌ که مهم‌ترین آن تلاش اخیر هزاران مهاجر برای عبور از مرز بلاروس و لهستان در اوایل نوامبر است. به طوری که در حال حاضر حدود چهار هزار پناه‌جو در مرزهای این دو کشور حضور دارند.

در همین راستا دو هفته پیش یک قایق در نزدیکی شهر کاله فرانسه در کانال مانش غرق شد. این قایق حامل حدود ۵۰ مهاجر غیرقانونی بود که به دنبال رسیدن به بریتانیا بودند و در نتیجه این حادثه ۲۷ نفر از جمله پنج زن و یک کودک جان سپردند.

بحران پناه‌جویان در اروپا در حالی به اوج خود رسیده است که کشورهای اروپایی با وجود ادعاهای فراوان در زمینه حقوق بشر از پذیرش مسئولیت خود در زمینه مهاجران شانه خالی کرده و از سویی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی راست‌گرا و مهاجر‌ستیز نیز در حال قدرت گرفتن هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا