آذربایجانآسیااخبارجهانجهان اسلام

رئیس جمهوری آذربایجان تخریب مساجد توسط ارمنستان را محکوم کرد

رئیس جمهوری آذربایجان در اظهاراتی گفت که ارمنستان در کمال بی احترامی و نفرت به همه مسلمانان مساجد ما را ویران کرده و این مکان های عبادی را مورد هتک حرمت قرار داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “الهام علی اف” در این باره گفت: تمامی شهرها و روستاها از جمله میراث فرهنگی و مذهبی آذربایجان در جریان اشغال توسط ارمنستان به کلی از بین رفته است.

وی افزود: 65 مسجد از 67 مسجد واقع در سرزمین های اشغالی سابق به طور کامل تخریب شده و دو مسجد باقی مانده آسیب جدی دیده اند.

رئیس جمهوری آذربایجان در سخنان خود در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که در عشق آباد، پایتخت ترکمنستان برگزار شد، گفت که به همین ترتیب، قبرستان ها هم در کشور ما به دست نیروهای ارمنستان تخریب شده اند.

آذربایجان در سال 2020 به حدود 30 سال اشغال اراضی خود توسط ارمنستان پایان داد و جنگ 44 روزه منجر به شکست ارمنستان و امضای یک قانون تسلیم در 10 نوامبر 2020 شد.

فعالان می گویند که سخنان رئیس جمهوری آذربایجان بیشتر با اهداف سیاسی بیان شده، کما اینکه چندین مسجدو حسینیه متعلق به شیعیان در باکو و اطراف آن به دست خود حکومت آذربایجان تخریب شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا