آسیااخبارجهانجهان اسلام

حمله به اماکن و مغازه‌های مسلمانان در ایالت تریپورا هند

هند با جمعیت نزدیک به دو میلیادر تن، سرزمین ادیان و مذاهب است زیرا هزاران دین، مذهب، مسلک و طریقت در آن وجود دارد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ به رغم اینکه تنوع دینی و مذهبی در این کشور پهناور بسیار زیاد است و توقع می رود که مردم آن با صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی کنند و به اعتقادات یکدیگر احترام بگذارند، اما گویا به دلیل بی عدالتی دولت در دفاع از پیروان ادیان و مذاهب مختلف، تبعیض علیه مسلمانان در هندوستان به شدت زیاد شده است.

“حمله به اماکن و مغازه‌های مسلمانان در ایالت تریپورا هند” تیتر خبری است که در چند ماه اخیر بارها و بارها در رسانه های مختلف جهان منتشر شد. رخدادی که علاوه بر اینکه غم و اندوه فراوان را در پس خود دارد، نشان دهنده سیاست ها و اقدام ها تبعیض آمیز دولت هند علیه مسلمانان این کشور است.

در همین راستا یک بار دیگر اماکن و مغازه‌های مسلمانان در ایالت تریپورا در دو روز گذشته مورد حمله هندوها قرار گرفت و نتیجه یک عمر تلاش و کوشش مسلمانان که املاک یا دارایی ها را برای گذران زندگی جمع آوری کرده اند، در کمتر از یک ساعت به طور کامل نابود شد.

“امیر الدین” یکی مسلمانان قربانی که مغازه اش که محل کسب رزق او و خانواده اش بوده و توسط هندوها به آتش کشیده شده، در این باره می‌گوید: درست وسط شالیزار ایستاده بودم که یک گروه آشوبگر به بازار روستا حمله کردند.

به گفته امیرالدین، از آنجایی که این افراد به دلیل حضور ماموران پلیس نمی‌توانستند به خانه‌های ما برسند، خشم خود را متوجه این مغازه‌ها کردند که هر بعد از ظهر برای چند ساعت بسته می‌شوند.

وی حالا با استفاده از پس‌اندازش خود را سر پا نگه داشته و معاش خانواده پنج‌نفره‌اش را تامین می‌کند.

در روستای روآ فرصت اشتغال چندانی وجود ندارد.

در ایالت تریپورا با جمعیت ۴.۸ میلیون نفر، تعداد مسلمانان کمتر از یک نفر از هر ۱۰ نفر است. در این ایالت، آنها اقلیت کوچکی هستند که همیشه با همسایگان هندو خود همزیستی داشته‌اند. در حالیکه درگیری‌های مذهبی و خشونت بین جوامع مختلف در هند رواج دارد، این موارد تا پیش از این در این منطقه دیده نشده بود.

بهانو پادا چاکرابورتی، از مقامات ارشد پلیس منطقه، گزارش‌های منتشر شده درباره به آتش کشیده شدن مساجد را تکذیب کرده اما گفته است که تعدادی مسجد توسط مهاجمان تخریب شده هر چند شمار آنها با مشخص نکرد.

این حملات به دنبال تجمع بزرگ هندوهای تندرو در روز ۲۶ اکتبر آغاز شد. این تجمع را “ویشوا هندو پریشاد” که یک سازمان متعلق به هندوهای تندرو است و متحد نزدیک حزب حاکم بهاراتیا جاناتا به شمار می رود و چند گروه مذهبی دیگر سازمان داده بودند.

«بیجیت روی» از رهبران محلی بهاراتیا جاناتا غریبه‌های ناشناس را عامل حمله به مسلمانان می‌داند و می‌ گوید: ما مخالف مسلمانان هند نیستیم، آنها بخشی از ملت خودمان هستند و از حقوق مساوی برخوردارند.

وی می‌افزاید: خشونت پس از انتشار شایعاتی در مورد پرتاب سنگ آغاز شد و من تلاش می‌کردم مسجد را نجات بدهم.

حال باید منتظر ماند و دید که دولت مرکزی هند تا چه زمانی قصد دارد در برابر اقدام ها و رفتارهای وحشیانه و ضد دینی و ضد  انسانی هندوها علیه مسلمانان این کشور سکوت کند؟!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا