آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعراقمرجعیت شیعههيئت ها و شعائر حسينى

بیانات حضرت آیت الله العظمى شیرازی در دیدار با مسئولان هیئت های شهر مقدس کربلا

مسئولان موکب های حسینی شهر مقدس کربلا در سفر خود به ایران، به شهر مقدس قم رفته و در بیت مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” دام ظله حضور یافته و با ایشان دیدار کردند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در این دیدار، معظم دقایقی به سخنرانی پرداخته و عراق را کشور حضرت علی و امام حسین علیهما السلام و مقاومت نامید که همچنان از مشکلات رنج می برد.

مسئولان موکب های حسینی شهر مقدس کربلا با هدف دیدار با مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” دام ظله، در بیت ایشان حضور یافته و دقایقی پای سخنرانی معظم له نشستند.

ایشان در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمد گویی به این زائران، فرا رسیدن شهادت حضرت فا

طمه معصومه سلام الله علیها را تسلیت گفته و افزودند: از خدای متعال می خواهم به بنده و شما توفیق دهد تا بتوانیم هرچه بهتر و بیشتر در خدمت رسانی و توسعه شعائر مقدس امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا و دیگر شهرها و روستاهای جهان، گام برداریم.

آیت الله العظمی شیرازی دام ظله در بخشی دیگری از اظهارت خود فرمود: عراق کشورِ انقلاب سال ۱۹۲۰ میلادی و کشور مقاومت در برابر ظالمان است. از خدای متعال مسالت دارم که همه شهروندان عراقی که از زمان بنی امیه و بنی عباس و بنی عثمان تا به امروز به مشکلات مبتلا شده اند، رهایی یابند.

معظم له در ادامه افزودند: عراق کشور امیرالمومنین صلوات الله علیه و امام حسین علیه السلام است. عراق همچنین کشور امامین کاظمین و امامین عسکریین علیهم السلام است. عراق کشور امام عصر و زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و کشور مسلم بن عقیل علیه الرحمه. عراق کشور اهل بیت علیهم السلام است. عراق کشور حضرت ابالفضل العباس علیه السلام است. از خدا مسالت دارم هر چه سریع تر مشکلات این کشور پایان یابد.

معظم له افزودند: همچنین از خدای متعال مسالت دارم دو شهر مشهد مقدس و قم و اهالی آنها در امنیت و سلامت کامل باشند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا