آفریقااخبارجهان

اولین محموله ی کمک های غذایی سازمان ملل به دارفور سودان رسید

در شرایطی که قحطی در حال فراگیر شدن در سودان است اولین محموله ی کمک غذایی سازمان ملل به دارفور سودان رسید.

ارسال کمک های یاد شده در پی هشدارهای مکرر مبنی بر اینکه میلیون‌ها نفر با گرسنگی شدید روبرو هستند و به دنبال مذاکرات برای بازگشایی مسیرهای بشردوستانه از چاد صورت می پذیرد.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) اعلام کرد که دو محموله ی کمک های بشردوستانه در اواخر ماه مارس از مرز چادعبور کردند تا به حدود ۲۵۰ هزار نفر برای مدت یک ماه کمک های غذایی برسانند.

سازمان های امدادی سازمان ملل اعلام کردند که این نبرد اکنون باعث یکی از وخیم ترین بحران های گرسنگی در جهان شده و حدود یک سوم جمعیت سودان یعنی ۱۸ میلیون نفر با گرسنگی حاد مواجه هستند.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) در ماه مارس هشدار داد که ۲۲۲ هزار کودک ممکن است در ماه های آینده بر اثر سوءتغذیه جان خود را از دست بدهند، مگر آن که نیازهای کمکی آنها به فوریت برآورده شود.

در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۰۰ هزار نفر در این منطقه کشته شدند و ۲ میلیون و هفتصد هزار نفر از خانه های خود آواره شده اند که بسیاری از آنها مورد حمایتِ دولتی توسط شبه نظامیان عرب بودند.

ادی رو، فرستاده ارشد برنامه جهانی غذا در سودان روز جمعه گفت: گرسنگی در سودان تا چند هفته دیگر افزایش خواهد یافت و بیم آن وجود دارد که شاهد گرسنگی و سوء تغذیه بی سابقه ای در سراسر سودان باشیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا