اخباراروپاجهانجهان اسلام

بانگ اذان از مساجد کلن آلمان طنین‌انداز می‌شود

شهردار کلن آلمان اعلام کرده که از این پس اجازه داده که بانگ اذان از بلندگوهای مساجد این شهر پخش شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در شهر کلن، خاستگاه کاتولیک در منطقه رودخانه راین در آلمان، جایی که ناقوس کلیساها چندین بار در روز به صدا درمی‌آید، تاکنون اذان در خارج از مساجد ممنوع بوده اما “هنریت ریکر” شهردار کلن اواسط اکتبر در تصمیمی که همه را شگفت‌زده نمود، اعلام کرد که این ممنوعیت برداشته شد.

البته این تصمیم جنجال عده‌ای را به همراه داشت، اما شهرداری کلن می‌خواهد از این طرق ثابت کند که شهرش تنوع مذهبی را می‌پذیرد.

بر اساس دستورالعملی که شهرداری کلن در این باره صادر کرده، مدت اذان نباید از پنج دقیقه فراتر رود و قبل از پخش اذان اهالی هر محله‌ای که در آن مسجد واقع است، از پخش اذان مطلع شوند.

شهرداری کلن همچنین بر لزوم تعیین یک مسئول ارتباطات از هر مسجد این شهر به منظور پاسخ به سوال‌ها و رسیدگی به شکایات تأکید کرده تا اطمینان حاصل شود که پخش اذان باعث رنجش کسی نمی‌شود و همچنین سطح صدای اذان هم باید مطابق با موقعیت مسجد در شهر تنظیم شود و صدای مؤذن مسجد مرکزی نمی‌تواند بیش از ۷۰ دسی بل باشد.

در عین حال هیچ یک از ۳۵ مسجد کلن برای استفاده از این تصمیم درخواست نکرده‌اند و می‌گویند در حال رایزنی‌های داخلی برای ارائه درخواست خود در این خصوص هستند، اما در عین حال نهادهای مسلمان این قضیه آن را نشانه‌ای از تلاش برای ادغام مسلمانان در جامعه آلمان پس از 100 سال زندگی آنها در این کشور است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا