آمریکااخبارجهانجهان اسلام

موفقیت چشمگیر نامزدهای مسلمان در انتخابات محلی آمریکا

بررسی های انجام شده نشان می دهد که نه تنها تعداد جمعیت مسلمان در ایالات متحده آمریکا روز به روز در حال افزایش است، بلکه موفقیت های آنان در عرصه های مختلف نیز به شکل روز افزونی در حال گسترش است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین راستا تعدادی از نامزدهای مسلمان در انتخابات محلی آمریکا که در روزهای اخیر در چندین شهر و ایالت این کشور برگزار شد، پیروز شدند و این موضوع به منزله موفقیتی چشمگیر برای مسلمانان به شمار می رود.

بر اساس نتایج اعلام شده توسط رسانه های آمریکا، برای نخستین بار یک کاندید مسلمان لبنانی – آمریکایی، شهردار شهر «دیربورن» که اکثریت ساکنان آن مسلمانان عرب هستند، شد.

«عبدالله حمود» ۳۰ ساله که لبنانی الأصل است، از حزب دموکرات، اولین فرد عرب تباری است که کرسی شهرداری دیربورن را بدست آورد.

همچنین «عامر غالب» ۴۲ ساله که یمنی تبار است، توانست با پیروزی بر رقیب خود که به مدت ۱۶ سال شهردار«هامتراک» در ایالت میشیگان بود، سمت شهرداری این شهر را کسب کند.

اما در نیویورک، یک نامزد زن مسلمان بنگالی تبار برای نخستین بار توانسته است به شورای این شهر راه یابد. «شاهانا حنیف» به عنوان اولین زن مسلمان در تاریخ نیویورک وارد شورای این شهر شد. انتخاب اولین زن مسلمان در شورای شهر نیویورک تاریخ ساز شد.

حدود 769 هزار مسلمان در شهر نیویورک زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا