اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوری

درخواست دانشجویان مسلمان برای دریافت وام بدون بهره از دولت انگلیس

دانشجویان مسلمان انگلیس از “بوریس جانسون” نخست ‌وزیر این کشور خواسته‌اند وام‌های دانشجویی آنان بدون بهره باشد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این دانشجویان از دولت ‌خواسته‌‌اند به وعده خود مبنی بر اعطای وام‌های دانشجویی مطابق با شرع اسلام عمل کند.

تاکنون ده ها هزار جوان مسلمان در انگلیس به دلیل نبود وام‌های مناسب و بدون بهره، مجبور به ترک تحصیل شده یا ناگزیر با تحمل سختی های فراوان، به ادامه تحصیل پرداخته اند.

در همین راستا ائتلافی شامل “استفان تیمس” نماینده پارلمان انگلیس، سازمان جمع آوری اطلاعات “مسلم کُنسز” و بنیاد ملی زکات، در نامه ای از “بوریس جانسون” نخست‌ وزیر این کشور خواست اقدامات لازم را برای تأمین منابع مالی جایگزین برای دانشجویان مسلمان تا سپتامبر ۲۰۲۲ انجام شود.

بر اساس یک نظرسنجی از مسلمانان انگلیس که هفته گذشته منتشر شد، سیاست دولت برای ارائه وام‌های دانشجویی با بهره، برنامه‌های آموزشی ۱۰۰ هزار دانشجوی مسلمان را مختل کرده است.

طبق این نظرسنجی، این ممنوعیت و فقدان گزینه‌های جایگزین به این معنی است که از هر ۱۰ دانشجوی مسلمان در آینده یک نفر دانشگاه را از دست می‌دهد و از هر شش نفر، یک نفر شخصا هزینه‌های دانشگاه خود را تأمین می‌کند.

سالانه حدود ۳۶ هزار دانشجوی مسلمان در دانشگاه‌های انگلیس تحصیل می‌کنند.

در سال ۲۰۱۳ “دیوید کامرون” نخست‌ وزیر وقت انگلیس وعده داد که به این مشکل رسیدگی کند. در آن زمان به دولت پیشنهاد شد که صندوق تکافل، جایگزین وام‌های دانشجویی با بهره شود.

بهره یا ربا که با نام نزول و یا اسامی توجیهی دیگری در بسیاری از کشورها حتی کشورهایی که داعیه اسلام دارند رواج دارد این در حالی است که پرداخت ربا، دریافت ربا و حتی انجام واسطگی برای آن حرام است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا