اخباراروپاجهانجهان اسلام

فرصت 15 روزه رئیس جمهور فرانسه به مسلمانان!

“امانوئل مکرون” به مسلمانان 15 روز فرصت داد تا “منشور مشترک جمهوری فرانسه” که به گفته وی با “ارزش های جمهوری سکولار فرانسه” همخوانی دارد را امضا کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ اخبار رسیده از پاریس پایتخت فرانسه حاکی از آن است که “امانوئل مکرون” رئیس جمهور فرانسه طی اظهاراتی به مسلمانان این کشور 15 روز فرصت داد تا “منشور مشترک جمهوری فرانسه” که به گفته وی با “ارزش های جمهوری سکولار فرانسه” همخوانی دارد را امضا کنند.

امانوئل مکرون

“مکرون” که در دیدار با گروهی از شخصیت ها، بزرگان، مقامات، چهره های مسلمانان فرانسه این اظهارات را مطرح می کرد، در ادامه گفت: “شورای اسلامی فرانسه” و “اتحادیه مسلمانان” نیز باید به این “منشور مشترک جمهوری فرانسه” پایبند باشند.

در همین راستا خبرگزاری رسمی فرانسه نیز با انتشار گزارشی در این باره، نوشت: این “منشور مشترک جمهوری فرانسه” شامل بندهایی است که بر اساس آن باید به ارزش های جمهوری فرانسه احترام گذاشته شود زیرا اسلام در فرانسه یک دین است و نه یک جنبش سیاسی.

در ادامه این گزارش آمده: این “منشور مشترک جمهوری فرانسه” همچنین بر عدم دخالت کشورهای خارجی و یا تمایل مسلمانان فرانسه به خارج، تأکید دارد.

لازم به ذکر است، “محمد موسوی” رئیس شورای اسلامی فرانسه، “شمس الدین حافظ” امام جمعه مسجد مسلمانان پاریس و نیز تعداد دیگری از نمایندگان 9 شورای اسلامی فرانسه در این دیدار حضور داشتند.

رئیس جمهور فرانسه در این مراسم همچنین خطاب به نمایندگان برخی از 9 شورای اسلامی فرانسه گفت: اطلاع دارم که تعدادی از شوراهای اسلامی مواضع نا واضحی در مورد این مباحث دارند. باید هرچه سریع تر از این موضع غیر واضح خارج شوید!

“امانوئل مکرون” در ادامه اظهارات خود گفت: شورای ائمه جماعات علاوه بر اینکه صلاحیت تعیین ائمه و صدور کارت رسمی برای آنها را دارد، وظیفه ابطال کارت رسمی ائمه جماعاتی که به “منشور مشترک جمهوری فرانسه” عمل نمی کنند را نیز دارد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، “امانوئل مکرون” امیدوار است با انتشار “منشور مشترک جمهوری فرانسه”، بر “شورای ملی ائمه جماعات” کشورش فشار بیاورد تا بتواند طی چهار سال آینده، حداقل 300 امام جمعه غیر فرانسوی موجود در فرانسه که عمدتا از کشورهای ترکیه، مراکش و الجزایر هستند را برکنار کرده و از خاک کشورش اخراج کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا