آفریقااخباراروپاجهانجهان اسلام

افزایش نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در پی قتل نماینده مجلس انگلیس

قتل یک نماینده مجلس انگلیس که گفته می‌شود عامل آن یک جوان سومالیایی‌تبار بوده، باعث افزایش جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان این کشور شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این جرم می تواند حتی به مرور تبدیل به خطرهای برزگی شود زیرا فضا را لبریز از نفرت می کند.

در پی قتل یک نماینده پارلمان انگلیس شورای مسلمانان این کشور قصد دارد برای کمک به مسلمانان و مساجد این کشور که در معرض نفرت‌پراکنی قرار دارند یک راهنمای ویژه منتشر کند.

“زارا محمد” دبیر کل این شورا اعلام کرد مساجد در داخل و اطراف «سوث اند» پس از قتل این نماینده محلی ناراحت شدند و آنها او را همچون عضوی از خانواده خود می‌دانستند.

وی افزود: این یک جنایت وحشیانه بود و ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم. هیچکس در جامعه محلی مسلمانان نمی‌تواند باور کند که کسی فرد دیگری را وحشیانه به قتل برساند چه برسد به اینکه فردی مانند “سر دیوید امس” را بکشد که بسیار به آنها توجه داشت.

دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس افزود: مسلمانان بسیار متأسف شدند وقتی شنیدند یک جوان ۲۵ ساله سومالیایی به قتل این نماینده متهم شده است. پلیس این قتل را یک اقدام تروریستی خوانده است.

“زارا محمد” افزود: پس از این حادثه، تهدیدهای زیادی علیه جامعه سومالیایی‌تباران انگلیس به‌ویژه زنان و برخی از سازمان‌های سومالیایی مطرح شده است.

وی افزود: رسانه‌های اجتماعی لبریز از نفرت شده است. در نتیجه این سازمان قصد دارد راهنمایی برای مقابله با جرایم ناشی از نفرت تهیه کند که به زبان سومالیایی ترجمه می‌شود و از طریق واتس اپ به اشتراک گذاشته می‌شود.

“سر دیوید امس” نماینده پارلمان روز جمعه گذشته هنگام شرکت در جلساتی در حوزه انتخابیه‌اش با چند ضربه چاقو کشته شد. ضارب چند ضربه به مقتول زد و به گفته شاهدان همانجا منتظر ‌ماند تا پلیس او را دستگیر کند.

پلیس بعد از دستگیری یک مرد ۲۵ ساله که گفته می‌شود سومالیایی‌تبار است، به دنبال مظنون دیگری نیست. پلیس معتقد است ضارب به تنهایی عمل کرده است اما تحقیقات درباره شرایط منجر به حمله ادامه دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا