آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

درخواست علمای شیعه افغانستان برای مجازات عاملان حمله تروریستی قندوز

شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه ای خواستار شناسایی و مجازات عاملان حمله انتحاری به مسجد شیعیان در استان قندوز این کشور شد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این شورا در این بیانیه اعلام کرد: در سال های اخیر، پیروان یک مذهب واعضای یک قوم خاص، به صورت سیتماتیک وهدفمند مورد حملات انتحاری و تروریستی قرار گرفته، به نحوی که برخی ازمنابع پژوهشگر اجتماعی عنوان «نسل کشی» به آن داده اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: در ادامه این حملات هدفمند حادثه تروریستی و هولناک جمعه گذشته در نماز جمعه قندوز باعث شهید و مجروح شدن صدها نمازگزار شد.

علمای شیعه افغانستان درادامه خواستار شناسایی عاملان جنایت اخیر و مجازات آنها شدند.

بر اساس گزارش منابع خبری در حمله انتحاری جمعه گذشته به نماز جمعه شیعیان در ولسوالی سیدآباد ولایت قندوز 150 نفر شهید و بیش از 200 تن مجروح شدند.

هر چند مسئولیت این انفجار را سنی های تندروی طالبان بر عهده نگرفتند، اما صاحب نظران بر این عقیده اند که این اقدام تروریستی پیامی برای شیعیان افغانستان بوده است.

پیامی که می گوید شیعیان نمی توانند در سایه سلطه طالبان به راحتی به مراسم مذهبی خود پرداخته و یا در امنیت کامل برای مناسک عبادی در مساجد و حسینیه ها جمع شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا