آسیاآمریکااخباراروپاافغانستانایرانجهانجهان اسلامسوریهعراق

فعالیت ها و مراسم دفاتر و مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه در أیام شهادت پیامبر صلی الله علیه وآله

دفاتر و مؤسسه های مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” مد ظله، در سراسر جهان، در سالروز شهادت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام به برگزاری مراسم، مجالس و فعالیت های مختلفی پرداختند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین راستا بیت مرجعیت شیعه در شهر مقدس قم شاهد برگزاری چندین نوبت مجلس عزاداری به زبان های فارسی و عربی بود.

مرکز جهانی آیت الله العظمی شیرازی در کشور کانادا نیز به مدت سه شب مراسم عزاداری برگزار کرد که در آن جمعی از مؤمنان و شیعیان حضور یافتند و پس از اقامه نماز جماعت از بیانات حجت الاسلام “منظور اجداد” و مداحی میرزا “احمد سیبویه” بهره مند شدند.

در همین حال حوزه علمیه زینبیه، از مراکز علمی مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه در شهر دمشق سوریه نیز مراسمی برگزار کرد که جمعی از علمای اعلام، نمایندگان مراجع عظام تقلید، شخصیت های دینی و فرهنگی و عموم مؤمنان همراه بود، حضور یافتند و در آن حجت الاسلام سید “ریاض حسین” به ایراد سخنرانی پرداخت.

از سوی دیگر سوی مرکز اندیشه اسلامی اهل بیت علیهم السلام، از مراکز مرتبط با مرجعیت شیعه در شهر بغداد مراسم مشابهی برگزار کرد که در آن ده ها تن از نمایندگان عشایر عراقی و نیز جوانان عاشق اهل بیت عصمت و طهارت حضور یافتند و از بیانات حجت الاسلام شیخ “رحیم ابوزهراء خطیب” بهره مند شدند.

دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” مد ظله در شهر مزار شریف در شمال افغانستان نیز میزبان برگزاری مراسمی بزرگداشت مناسبت های پایانی ماه صفر الاحزان ۱۴۴۳ هجری قمری بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا