آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلام

250 شهید و زخمی بر اثر انفجار خون ‌بار علیه مسجد شیعیان در پیشاور پاکستان

ظهر روز جمعه و هنگام برگزاری نماز جمعه در شهر پیشاور پاکستان، انفجاری تروریستی رخ داد که بر اثر آن دست کم 250 نفر به شهادت رسیده و زخمی شدند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ قربانی این عملیات تروریستی باز هم شیعیان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بودند و بدون شک عاملان این جنایت ضد بشری، سنی های تندروی بوده اند.

همزمان با برگزاری نماز جمعه، انفجاری مهیب در یکی از مساجد متعلق به شیعیان در شهر پیشاور واقع در غرب پاکستان، در منطقه کوچه رسالدار، رخ داد که منجر به شهادت رسیدن 58 نفر و مجروح شدن بیش از 220 تن دیگر شد.

منابع خبری ضمن تأیید جان سپردن 58 تن و زخمی شدن 220 نفر دیگر، گزارش داده‌اند که شدت این انفجار بسیار مهیب بوده و احتمال افزایش قربانیان وجود دارد.

حجت الاسلام شیخ “حسین خلیلی” امام جمعه این مسجد هم در بین شهدای این جنایت بوده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته اما با توجه به وقوع ده ها انفجار مشابه درگذشته توسط سنی های تندرو، گمان می رود این بار نیز دست های آلوده این تروریست های افراطی آغشته به خون شیعیان مظلوم پاکستان باشد.

بنا بر برخی گزارش‌ها، تروریست‌ها در تلاش برای ورود به مسجد با پلیس درگیر شده و به تبادل آتش پرداختند و تروریست اصلی توانست خود را به داخل رسانده و اقدام انتحاری خود را انجام دهد.

در این درگیری دو تن از محافظان مسجد، جان خود را از دست دادند.

این اولین باری نیست که سنی های تندرو علیه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در پاکستان مرتکب جنایت می شوند.

شاید بتوان گفت علت اصلی تکرار این جنایت ها، سکوت دولت و حکومت پاکستان در برابر تجازها و عملیات های گذشته سنی های تندرو بوده است.

حال باید منتظر ماند و دید بعد از مشخص شدن عاملان جنایت ضد بشری روز گذشته در شهر پیشاور، مقام های مسئول در پاکستان چه واکنشی از خود نشان داده و برای عدم تکرار چنین جنایت هایی، چه تدابیری اتخاذ می کنند؟!

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا