آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

یک روزنامه هندی: اول جنایت تروریستی در طول تاریخ در کربلا رخ داد

روزنامه “بایونیر” چاپ هند با انتشار سرمقاله ای، به موضوع واقعه روز عاشورا و شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت أبا عبد الله الحسین علیه السلام و یارانشان پرداخت و آن را اولین جنایت تروریستی در طول تاریخ دانست.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در بخشی از این سرمقاله که توسط “حسن خورشید” نوشته شده، آمده: تنها حدود 50 سال بعد از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله یعنی در سال 632 میلادی، تروریست ها ردای اسلام بر تن کرده تا چهره واقعی و وحشی خود را پنهان کنند.

این سرمقاله افزود: دین اسلام، خشونت را حرام دانسته و به صلح و عدالت دعوت کرده است، بنا بر این چرا باید چنین اقدام و جنایت تروریستی در سراسر جهان، آنهم به نام دین رخ بدهد؟! این تروریست هایی که مرتکب چنین جنایتی شدند و ردای اسلام بر تن داشتند، چه کسانی بودند؟!

در ادامه این سرمقاله آمده: پاسخ این پرسش این است که بعد از حدود 50 سال از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله، درگیری و نزاع بین گوهر اسلام واقعی و گروهی از جنایت کاران وابسته به حکومت زمانه که از سیاستی خبیثانه پیروی می کردند، رخ داد. این گروه جنایت کار خود را خلفای وقت معرفی کرده بودند و با زور شمشیر بر مسلمانان اعمال قدرت کرده و آنها را در ترس و رعب نگه داشته بودند و با زور از میان مسلمانان برای خود تأیید جمع آوری کرده بودند. این خلفیه تروریست کسی نبود جز یزید بن معاویه در آن زمان که نمونه مشابه وی در عصر حاضر ابوبکر بغدادی بود.

“حسن خورشید” در این مقاله می افزاید: ابتدای تأسیس این اندیشه تروریستی، هنگامی بود که یزید، خلافت اسلام را غصب کرد و به زور خواست که از امام حسین علیه السلام بیعت بگیرد اما ایشان بیعت با حکومت ظلم و فاسد را رد کرد، نه تنها بخاطر تروریستی و وحشی بودن یزید، بلکه بخاطر اینکه حتی رفتارهایش حرام و غیر اسلامی بود در حالی که خود را خلیفه مسلمانان می نامید. در نهایت یزید نوه رسول خدا صلی الله علیه و آله را بین دو گزینه قرار داد. یا با او بیعت کند یا کشته شود.

وی در پایان سرمقاله خود نوشت: اگر بیعت صورت می گرفت، به معنی تایید همه اقدام های حرام یزید توسط امام حسین علیه السلام بود که در نهایت وجهه اسلام را خراب می کرد لذا ایشان به هیچ وجه نپذیرفتند؛ در نهایت در ماه محرم سال 61 هجری، در صحرای کربلا، آن جنایت تروریستی علیه امام حسین علیه السلام و خانواده ایشان و همراهانشان رخ داد به طوری که حتی به کودک نوزاد ایشان هم رحم نکردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا