جهان

اعلام نخستین آمار از تعداد سنی های تندروی داعش در سوریه

روسیه برای نخستین بار آماری از تعداد سنی های تندروی داعش و جبهه النصرة در سوریه ارائه داد.

 

روسیه برای نخستین بار آماری از تعداد سنی های تندروی داعش و جبهه النصرة در سوریه ارائه داد.

رئیس ستاد ارتش روسیه اعلام کرد: تعداد تروریست‌های داعش در سوریه بیشتر از 9 هزار تن و تعداد اعضای جبهه النصره بیشتر از 15 هزار تن هستند.

 سرگئی رودسکوی، رئیس ستاد ارتش روسیه در حاشیه همایش «آرمیا 2017» گفت: نیروی هوایی روسیه از آغاز عملیات نظامی خود در سوریه بیش از 28 هزار سورتی پرواز و نزدیک به 90 هزار حمله هوایی انجام داده است.

وی تأکید کرد: این حملات به انهدام مقرهای فرماندهی و زیرساختی گروه‌های تروریستی منجر شد. تحولات و اوضاع سوریه در سال 2015 امنیت روسیه را تهدید می‌کرد چراکه پیشروی داعش به سمت آسیای مرکزی و منطقه قفقاز بسیار واضح بود.

رودسکوی گفت: از زمان آغاز عملیات نیروی هوایی روسیه در سوریه تعداد مناطق تحت سیطره دولت سوریه به بیش از چهار برابر یعنی تا 78 هزار کیلومتر مربع افزایش یافت.

وی گفت: تعداد تروریست‌های داعش در سوریه اکنون بیش از 9 هزار تن است که بیشترشان در مرکز کشور و مناطق مرزی با عراق و مشخصا در طول رود فرات مستقر هستند.

همچنین ایگور کوروبوف، رئیس اداره اصلی در ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: تعداد تروریست‌های جبهه النصره در سوریه از 15 هزار تن تجاوز کرده است که بیشترشان سوری هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا