آفریقااخبارجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

پتانسیل بالای آفریقا برای سودبردن از بازار جهانی حلال

یکی از مقامات مالزی اعلام کرد که آفریقا می‌تواند با برنامه‌ریزی، از بازار جهانی ۷۳۹ میلیاردی غذای حلال سود ببرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “آویس سزیلی” معاون مدیر مؤسسه کشاورزی گرمسیری و امنیت غذایی دانشگاه پوترا مالزی پیش بینی کرده که بازار جهانی غذای حلال تا سال ۲۰۲۵ به ۷۳۹,۵۹ میلیارد دلار برسد و قاره آفریقا می‌تواند سهم بزرگی از این صنعت داشته باشد.

سزیلی که در سمینار مجازی صنعت حلال نیجریه که با حضور شرکت کنندگان از کشورهای مختلف از جمله مالزی، بنگلادش، پاکستان و نیوزلند برگزار می‌شد، صحبت می‌کرد، گفت: آفریقا می‌تواند از صنعت حلال برای توسعه اقتصادی استفاده کند.

پروفسور “لقمان زکریا” رئیس سازمان حلال و ایمنی غذای نیجریه نیز که این وبینار را برگزار کرده بود گفت که هدف این صنعت اطمینان از زندگی سالم مردم نیجریه و آگاهی آنها از مزایای ذاتی سرمایه‌گذاری در صنعت است.

“فاروک سلیم” مدیرکل سازمان استاندارد نیجریه گفت: این سازمان آماده است یک استاندارد مشخص را برای محصولات حلال ایجاد کند. SON بخش حلال را توسعه داده و فعالیت‌های با ارزش افزوده بالا را در این صنعت گسترش خواهد داد.

در این نشست “عبدالله شعیب” مدیر گواهینامه بین‌المللی حلال، گفت که مسلمانان نیجریه از ناتوانی در استفاده از این صنعت در مقایسه با اقلیت‌های مسلمان در کشورهایی مانند استرالیا و نیوزلند انتقاد کردند.

شعیب از سازمان‌های اسلامی خواست به اعضای خود در مورد محصولات حلال آموزش دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا