آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلام

آتش زدن قرآن و تخریب چندین مسجد توسط هندوها

هندوها در کشور هندوستان از دیر باز همواره دشمنی شدیدی با مسلمانان داشته و به هر بهانه ای تلاش کرده اند، پیروان دین اسلام را مورد ظلم و آزار و اذیت قرار دهند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در جدید ترین اقدام این هندوها علیه مسلمانان، تعدادی از مساجد اسلامی مورد حمله قرار گرفته و قرآن های موجود در این مساجد، به آتش کشیده شدند.

فعالان شبکه های اجتماعی در کشور هندوستان از آتش زدن قرآن و تخریب چندین مسجد توسط هندوهای افراطی در این کشور خبر دادند.

این فعالان شبکه های اجتماعی ضمن انتشار تصاویر و کلیپ، بر لزوم آغاز تحرک و اقدام برای جلوگیری از تکرار چنین اقدام هایی تأکید کردند و استمرار آن را باعث ایجاد درگیری و جنگ میان مسلمانان و هندوها در هند دانستند.

علاوه بر این تصاویر، تعدادی کلیپ نیز منتشر شد که نشان دهنده شکنجه مسلمانان هند توسط هندوها بخصوص در کشمیر بوده است.

از سوی دیگر دو روز پیش «محبوبه مفتی» رئیس حزب دموکراتیک خلق در کشمیر گفته بود: جلوگیری از اقامه نماز در مساجد کشمیر نشان دهنده بی احترامی حکومت هند به احساسات جامعه اکثریت است.

وی در این باره گفت: جلوگیری از حضور مردم برای اقامه نماز و عبادت در مساجد و زیارتگاه های کشمیر به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نشان دهنده بی احترامی حکومت هند به احساسات جامعه اکثریت است، به ویژه در زمانی که پارک ها و فضاهای عمومی باز هستند.

چندی پیش هم «مشعل حسین مولیک» رئیس سازمان صلح و فرهنگ پاکستان اعلام کرد: هند در حال تخریب 500 مسجد در کشمیر است و نسبت به این مسئله هشدار داد. مساجدی که قرار است تخریب شوند قبلاً مشخص شده و برنامه هایی برای ساخت معابد در زمین این مساجد در جامو و کشمیر وجود دارد.

در همین حال رئیس کمیته پارلمانی پاکستان در امور کشمیر از سازمان ملل خواست تا کمیته حقیقت یابی برای تحقیق درباره خشونت علیه مسلمانان و نجات مساجد کشمیر راه اندازی کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا