آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسه

هشدار نسبت به ادامه تعطیلی مساجد کشمیر از سوی دولت هند

رئیس حزب دموکراتیک خلق در کشمیر گفت که جلوگیری از اقامه نماز مردم در مساجد کشمیر نشان دهنده بی احترامی حکومت هند به احساسات جامعه اکثریت است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ «محبوبه مفتی» در پی تعطیلی مستمر چند مسجد و امامزاده در سرینگر، از جمله مسجد جامع در «نووهتا» در هفته های اخیر نسبت به این مسئله واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: جلوگیری از حضور مردم برای اقامه نماز و عبادت در مساجد و زیارتگاه های کشمیر به بهانه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نشان دهنده بی احترامی حکومت هند به احساسات جامعه اکثریت است، به ویژه در زمانی که پارک ها و فضاهای عمومی باز هستند.

چندی پیش هم «مشعل حسین مولیک» ، رئیس سازمان صلح و فرهنگ پاکستان اعلام کرد که هند در حال تخریب 500 مسجد در کشمیر غیر آزاد است و نسبت به این مسئله هشدار داد.

وی در این باره گفت: مساجدی که قرار است تخریب شوند از قبلاً مشخص شده اند و برنامه هایی برای ساخت معابد در زمین این مساجد در جامو و کشمیر وجود دارد.

این در حالی است که رئیس کمیته پارلمانی پاکستان در امور کشمیر از سازمان ملل خواست تا یک کمیته حقیقت یاب برای تحقیق در مورد خشونت علیه مسلمانان و نجات مساجد کشمیر راه اندازی کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا