آسیااخبارجهانجهان اسلامیمن

رنج بردن ۶۰ % از مردم یمن از قحطی

کمیته حقوق بشر در صنعاء پایتخت یمن، گزارشی از تبعات حملات ائتلاف سعودی به یمن منتشر کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این گزارش می گوید، حملات ائتلاف سعودی به یمن موجب آوارگی بیش از یک میلیون یمنی شده و در این حملات، 42 دانشگاه و سه هزار و 553 مدرسه در یمن تخریب گردیده است.

رنج بردن ۶۰ % از مردم یمن از قحطی

در این گزارش همچنین آمده که در پی محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی و به تبع آن افزایش آمار بیکاری در یمن به 65 درصد، میزان فقر در این کشور به 80 درصد رسیده است و بیش از 60 درصد مردم یمن از قحطی رنج می‌ برند.

کمیته حقوق بشر در صنعاء همچنین در گزارش خود به وضعیت بیماران یمنی پرداخت و اعلام کرد که 75 هزار یمنی به دلیل بسته بودن فرودگاه صنعاء توسط ائتلاف سعودی نمی توانند برای مداوا به خارج از یمن بروند.

بنابر این گزارش بیش از 42 هزار بیمار به دلیل بسته شدن فرودگاه صنعاء توسط ائتلاف سعودی جان خود را از دست داده اند.

عربستان سعودی به همراه چند کشور عربی و غیر عربی با پشتیبانی لجستیکی و چراغ سبز چند کشور غربی، از ششم فروردین 1394 حملات نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن قدرت به “عبدربه منصور هادی” رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت را آغاز کرد.

این حملات نظامی تاکنون جز شهید و مجروح کردن ده‌ها هزار یمنی و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای ائتلاف سعودی نداشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا