آسیاآمریکااخبارجهانجهان اسلامعراق

رایزنی الکاظمی با هیأت آمریکایی درباره خروج از عراق

موضوع خروج ارتش آمریکا از خاک عراق، از جمله موضوعاتی است که از یکی دو سال پیش در محافل و مجامع مختلف عراق و منطقه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ در همین راستا نخست وزیر عراق و یک هیئت آمریکایی ضمن بررسی هماهنگی و همکاری مشترک در زمینه های مختلف، بر اجرای نتایج گفت و گوی راهبردی دو کشور از جمله خروج نیروهای نظامی تاکید کردند.

رایزنی الکاظمی با هیأت آمریکایی درباره خروج از عراق

دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که وی در شهر بغداد، پذیرای یک هیئت دولتی آمریکایی به ریاست «برت مک گورک»، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید برای خاورمیانه و شمال آفریقا بوده است.

بنا بر آنچه در این بیانیه آمده، الکاظمی و هیئت مذکور شامل «درک چولت»، مشاور وزارت امور خارجه آمریکا، «جوی هود»، دستیار وزیر خارجه در امور خاور نزدیک و «دانا استرول»، معاون دستیار وزیر دفاع این کشور در امور خاور میانه، در دیدار خود به بررسی هماهنگی و همکاری مشترک دو کشور در زمینه های مختلف پرداختند.

در دیدار نخست وزیر عراق و هیئت آمریکایی، فعال سازی نتایج گفت و گوی راهبردی میان دو کشور به ویژه بخش مربوط به خروج نیروهای نظامی از عراق و توسعه همکاری و گسترش آن در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و تجاری مورد تاکید قرار گرفت.

الکاظمی و هیئت تحت ریاست مک گورک همچنین مسئله همکاری در زمینه بهداشتی و مبارزه با همه گیری کرونا و کمک در راستای ارائه پشتیبانی برای بازسازی و توان بخشی برخی نهادهای بهداشتی عراق را بررسی کردند.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا پیشتر از سفر هیئت مذکور به کشورهای امارات، مصر، اردن و عربستان سعودی از اول تا هفتم ماه جاری میلادی برابر با ۱۱ تا ۱۷ اردیهشت برای دیدار با مقامات ارشد این چهار کشور عربی خبر داده بود.

اهداف آنها از این سفرها، گفت و گو و رایزنی درباره برخی مسائل مشترک و رویدادهای منطقه و همچنین روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بلندمدت میان واشنگتن و شرکای منطقه ای عنوان شده بود بدون آن که به سفر این هیئت به عراق اشاره ای شده باشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا