آفریقااخبارجهانجهان اسلام

شیخ ابراهیم زکزاکی در حبس خانگی قرار دارد

دولت نیجریه، شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه را به طور غیرمستقیم در حبس خانگی قرار داده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ فعالان مدنی نیجریه درباره ندادن گذرنامه به شیخ ابراهیم زکزاکی برای درمان در خارج از نیجریه می گویند که به نظر می رسد حکومت نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی را به طور غیرمستقیم در حبس خانگی قرار داده است.

کثنوی از نزدیکان شیخ زکزاکی درباره ضرورت کمک و پیگیری پرونده زکزاکی گفت: باید آزادگان جهان و افراد باوجدان صدای خود را بلند کرده و از نیجریه بخواهند که او و همسرش درمان شوند.

شیخ زکزاکی هفته گذشته در مصاحبه ای به مشکلات و بیماری های خود درنتیجه آزار و اذیت و حملات نیروهای امنیتی نیجریه اشاره کرده و گفته: در بدنم گلوله هست و من اکنون از کم بینایی رنج می برم و این در حالی است که همچنان تحت اوامر مسئولان نیجریه هستیم.

او افزود که حکومت نیجریه به ما اجازه نمی دهد درباره کشتار زاریا به طور علنی صحبت کنیم. ما خواهان تحقیق درباره کشتاری شدیم که مسئولان طی آن بیش از هزار نفر را به شهادت رسانده و به تخریب منازل و مدارس اقدام کردند.

شیخ زکزاکی گفته: مقامات تا به حال، تصمیمات دادگاه را اجرایی نکرده اند، آنها بیش از 100 نفر از مجروحان را بازداشت کرده اند، دادگاه ژوئیه امسال به ماه حق داد که درخواست خسارت کنیم، مقامات نیجریه تا به امروز هیچ گونه خسارتی را به ما پرداخت نکرده اند، هنوز هم گلوله در بدن من و همسرم هست و برای درمان خواهان سفر به خارج از کشور شده ایم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا