اخباراروپاجهان

نگرانی مسلمانان از تعطیلی مراکز اسلامی در شمال ایتالیا

تعطیلی دو مرکز عبادی در شهری در شمال ایتالیا، باعث اعتراض و نگرانی مسلمانان این کشور شده است.

رسانه‌ها روز گذشته گزارش دادند که بسته شدن دو مرکز اسلامی و نمازخانه در منطقه مونفالکونه در استان گوریتسیا در شمال شرقی ایتالیا، جامعه مسلمان کارگری این منطقه که عمدتا بنگلادشی هستند و در صنعت کشتی‌سازی کار می‌کنند، ناامید کرده است.

به گزارش روزنامه ایل پیکولو، شهردار آنا ماریا سیسینت که با حزب راستگرای پوپولیست لگا همکاری می‌کند، در ماه نوامبر این مراکز را تعطیل و برای جلوگیری از برگزاری نماز مسلمانان در یک سوپرمارکت مخروبه، آن را به عنوان محل ساخت و ساز اعلام کرد.

فیوریو هونسل، سیاستمدار جناح چپ، خاطرنشان کرد که تصمیم شهردار ناقض اساسی‌ترین مواد قانون اساسی است.

روزنامه لا رپوبلیکا هم در این باره نوشت: شهردار ضد اسلام عبادت را ممنوع کرد، روحانیون مسیحی و مسلمان متحد شوند.

دو کشیش کاتولیک به نام‌های فلاویو زانتی و پائولو زوتیون در بیانیه‌ای گفتند که آزادی عبادت ارزشی است که باید به آن احترام گذاشت.

همچنین عبدالمجید کنانی از فعالان برجسته مسلمان این کشور از جامعه مسلمانان ایتالیا خواست تا در 23 دسامبر به طور مسالمت‌آمیز به این تصمیم اعتراض کنند.

یک قانون بحث برانگیز پیشنهاد شده توسط ائتلاف راست افراطی حاکم، مسلمانان و عبادتگاه‌های آنها را دوباره به کانون گفتمان سیاسی ایتالیا آورده است.

در صورت تصویب، این قانون می‌تواند صدها مکان عبادت اسلامی را تعطیل کند، چشم‌اندازی که زنگ خطری را در جامعه 2.5 میلیون نفری مسلمان کشور ایجاد می‌کند.

سیاستمداران اپوزیسیون نیز علیه لایحه‌ای که به عقیده آنها خلاف قانون اساسی و نوعی «تبعیض غیرقابل قبول» است، مخالف هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا