اخبارجهان

جنایات ارتش میانمار در حق مسلمانان روهینگیا

پس از پنج سال از جنایات ارتش میانمار علیه روستاییان فقیر منطقه «یاو» روستاییان میانماری گوشه ای از این جنایات را افشا کرده‌اند.

 در حالیکه هزاران تن از مسلمانان «روهینگیا» در نتیجه رفتارهای وحشیانه ارتش میانمار جان خود را از دست دادند و صدها هزار نفر دیگر نیز از آنها در نتیجه خشونت‌های ارتش میانمار آواره شدند، هم‌اکنون ساکنان روستای «مونگ یاو» که ناحیه‌ای دور افتاده در استان «شان» در میانمار است، پرده‌ای از رفتارهای وحشیانه ارتش میانمار در حمله به این روستا را فاش کردند.

در ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۶ نظامیان ارتش میانمار به روستای بزرگی در منطقه یاو با جمعیت ۳۸۰۰ نفر حمله بردند و روستا را به آتش کشیده و دهها نفر را با خود ربودند.

آنها ۱۸ نفر از جمله نوجوانان را با سلاح‌های سنگین به قتل رسانده و دست‌کم ۲۰ خانه را به آتش کشیدند.

مردم محلی منطقه تاو می گویند که افراد مسلح با لباس‌های شخصی نیز در آن زمان در کنار نظامیان ارتش میانمار به مردم منطقه تاو حمله کرده اند.

طبق اخباری که هم‌اکنون منتشر شده است، پس از واقعه ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۵ انبوهی از اجساد پیدا شد و تقریباً همگی آنها از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند.

این فرضیه مطرح است که احتمالاً نظامیان ارتش میانمار ابتدا این افراد را مجروح کرده و سپس با ضربه گلوله آن‌ها را به قتل رسانده است.

برخی شاهدان نیز گفته اند: قربانیانی که در سپتامبر ۲۰۱۶ در منطقه یاو جان باختند در نزدیک پل در ورودی روستا سوزانده شدند.

این اولین باری نیست که جنایات ارتش میانمار افشا می‌شود و گزارش‌هایی که پیش از این منتشر شده است نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان روهینگیا پس از حملات ارتش میانمار در سال ۲۰۱۷ مجبور به ترک این کشور شدند و مجبور شدند در اردوگاه‌های جنوب بنگلادش زندگی کنند.

طبق تحقیقات سازمان ملل، حملات ارتش میانمار با هدف «نسل‌کشی» بوده و در جریان آنها بیش از ۱۰ هزار نفر قتل عام شدند.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که مسلمانان روهینگیا در بنگلادش نیز وضعیت نامناسبی دارند به طوری که پناهجویان روهینگیا اغلب در کلبه‌های ساخته شده با گیاه بامبو و ورق‌های پلاستیکی که بر روی تپه‌های شیب‌دار و بدون درخت نصب می شود، زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا