آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقمرجعیت شیعه

آیت الله العظمی مدرسی: زیارت اربعین یک راهپیمایی الهی است و تنها متعلق به شیعه و اسلام نیست

آیت الله العظمی سید “محمد تقی مدرسی” طی سخنانی گفت: شیعه دو نیروی محرک دارد، یکی نیروی نشاط، شور و احساسات است و دومی نیروی حکمت و خردورزی است که آن را از امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام و شور خود را از امام حسین علیه السلام در کربلا الهام می‌گیرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ ایشان در مصاحبه ‌ای با شبکه آلمانی ZDF افزود: شیعیان در طول سال و در تمامی منابر، جلسات و مراکز خود درباره امام حسین علیه السلام سخن می‌گویند و با فرا رسیدن اربعین حسینی شعله عشق در قلب آن‌ها شعله ‌ور می‌شود. البته شور و نشاط آن‌ها تنها از بُعد احساسی نیست، بلکه بُعد دینی و تمدنی که در قیام امام حسین علیه السلام وجود دارد نیز در این شور اثر گذار است.

آیت الله العظمی مدرسی درباره زیارت اربعین گفت: این زیارت یک راهپیمایی الهی است و تنها متعلق به شیعه و اسلام نیست. مشارکت‌کنندگان در این مراسم با تمام وجود امامت امام حسین علیه السلام بر بشریت را احساس می‌کنند. از این روست که محبین اهل‌بیت علیه السلام تلاش می‌کنند هر ساله در این مراسم شرکت کنند. اما بسیاری از آن‌ها امسال به سبب موانع بهداشتی و سیاسی نتوانستند خود را به کربلا برسانند.

وی در پایان گفت: خدای سبحان که جهان را خلق کرده، انسان را در چالش و سختی تنها نمی‌گذارد بلکه همواره به او امید می‌‌دهد که بتواند استقامت کند. خدا در تمام کتب آسمانی وعده داده که جهانیان زیر پرچم ایمان متحد خواهند شد، که این پرچم به دست حضرت ولی‌عصر عجل الله فرجه الشریف است و همراه او عیسی علیه السلام نیز خواهد آمد و پشت سر او نماز خواهد خواند تا سبب اتحاد بین مردم شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا