آسیااخبارجهانجهان اسلامعراقهيئت ها و شعائر حسينى

انتقاد معاون آستان حسینی از منع ورود زائران به عراق

سید “افضل شامی” معاون تولیت آستان مقدس حسینی علیه السلام، در گفتگویی تلویزیونی، نسبت به رفتار برخی کشورها از جمله ایران در منع عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم برای سفر به کشور عراق و شرکت در پیاده رویی أربعین حسینی، انتقاد کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ وی بدون نام بردن از کشوری خاص، گفت: برخی کشورها به بهانه بیماری کرونا، مانع زیارت بسیاری از شیعیان می شوند. ما نمی گوییم، کرونا وجود ندارد، اما به اندازه ای نیست که باعث توقف یا کاهش حضور زائران شود.

انتقاد معاون آستان حسینی از منع ورود زائران به عراق

سید “افضل شامی” افزود: همین الان شما می بینید میلیون ها زائر در شهر مقدس کربلا و مسیرهای منتهی به این شهر حضور دارند. چند درصد آنها ماسک زده اند؟! کمتر از یک درصد. اما می بینیم هیچ مشکلی پیش نیامده است.

او افزود: با توجه به اینکه قبل از ورود به عراق تست PCR گرفته می شود و فقط افرادی که مبتلا نیستند، وارد می شوند، پس نباید دیگر مانعی بر سر راه زائر گذاشته شود. هر کس که تست داد و مبتلا نبود، می تواند به راحتی وارد عراق شود و در پیاده رویی أربعین شرکت کند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم اینکه دولت ها مانع حضور زائران می شوند، موضوعی غیر از بیماری کروناست. بدون شک مسأله ای سیاسی یا نکته ای دیگر در پس موضوع است. بنظر بنده منع ورود زائران، تجاوز به حقوق زائرین است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا