اخبارافغانستانجهان

زمستان سخت افغانستان زیر سلطه سنی های تندروی طالبان

مردم افغانستان وارد دومین زمستانی می شوند که زیر سلطه سنی های تندروی طالبان قرار دارند.

بدون شک این زمستان هم زمستانی سخت با طعم فقر و سرما و با مشکلات فراوان خواهد بود.

همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما و زمستان، نگرانی‌های مردم افغانستان برای تهیه مواد سوخت و گرم کردن خانه‌های شان افزایش می‌یابد.

امسال اما به دلیل بحران اقتصادی و ناتوانی طالبان در مدیریت این بحران، نگرانی مردم بیش از هر زمان دیگر است.

افغانستان به دلیل اقلیم خشک، دارای زمستان سرد است و در بسیاری از مناطق آن، هوا از اوایل فصل و حتی پیش از فرا رسیدن فصل زمستان، رو به سرد شدن می‌گذارد.

نهادهای بین المللی تاکنون بارها از رسیدن فصل زمستان سخت در افغانستان هشدار داده‌اند و از کشورهای جهان خواسته‌اند که کمک‌های شان را به موقع به افراد آسیب پذیر برسانند.
با توجه به اینکه هزاران خانواده بخصوص شیعه در بخش‌های مختلف کشور توسط طالبان کوچ اجباری داده شده‌اند، نگرانی درباره وضعیت آنها و کودکان شان در فصل سرما، هر روز افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، با توجه به وضعیت جاری افغانستان، نگرانی‌ها درباره وضعیت زندگی مردم در فصل زمستان به دلیل عمده فقر و گرانی مواد سوخت، افزایش یافته است.

این در حالی است که از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، فقر و بیکاری در این کشور هر روز رو به افزایش بوده و بسیاری از ‌خانواده‌ها اکنون توان برآورده کردن نیازمندی‌های روز مره شان را ندارند.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشر دوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) چندی قبل اعلام کرد که 79 % از مردم افغانستان در زمستان پیش رو توانایی خرید مواد سوخت و گرم کردن خانه‌های شان را ندارند.

این نهاد همچنین هشدار داده بود که 56 % از خانواده‌ها در افغانستان توان خرید لباس گرم زمستانی برای فرزندان شان را ندارند.

سازمان ملل متحد پیشتر نیز اعلام کرده بود که فقر در افغانستان 97 % افزایش یافته است و 90 % از مردم غذای کافی برای خوردن ندارند.

آمارهای سازمان ملل از افزایش وحشتناک فقر در زیر سلطه طالبان خبر می‌دهد، اما این گروه هیچ برنامه‌ای برای کاهش مشکلات مردم ندارد و تمام امید مردم به کمک‌های بشردوستانه کشورهای جهان است؛ کمک‌های تاکنون با مشکلات فراوان همراه بوده است و بسیاری از افراد نیازمند و مستحق به آن دسترسی نداشته‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا