اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

اجرای طرح «مطالعه دین اسلام» در مدارس دولتی جزیره «مایورکا» اسپانیا

مدیر کل مراکز برنامه ریزی در «مایورکا» واقع در اسپانیا اعلام کرد که حداقل 150 دانش آموز برای مطالعه دین اسلام متقاضی شده اند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مدارس دولتی در برخی از مناطق این جزیره توسط وزارت آموزش و پرورش و آموزش حرفه ای انتخاب شده اند.

دست اندرکاران این برنامه توضیح دادند که معیارهای انتخاب این مناطق و مدارس دولتی آنها این واقعیت است که امکان مطالعه دین اسلام بر اساس معیارهای در نظر گرفته شده در دیگر مدارس وجود ندارد.

«آنتونیو مورانته» در این باره گفت: به احتمال زیاد خانواده های دانش آموزان مسلمان استقبال بسیار زیادی از این برنامه انجام خواهند داد و این مسئله می تواند به پیوند و انسجام بیشتر در جامعه بیفزاید.

«مارتی مارچ»، یکی دیگر از دست اندرکاران اجرای طرح ثبت نام دانش آموران برای مطالعه دین اسلام نیز در این باره گفت: شمولیت دین اسلام بخشی از توافق بین دولت و کمیسیون اسلامی اسپانیا و مقررات بعدی آن در سال 1996 است.

جزیره مایورکا یکی از معددود جوامعی بود که از این قانون پیروی نکرده بود و به همین دلیل در معرض دعاوی حقوقی قرار گرفت.

با توافق با کمیسیون اسلامی مایورکا در سال 2019 تعیین شد که مطالعات اسلامی در سال 2020 در مدارس تدریس شود اما همه چیز به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاد، بنابراین این موضوع در برنامه آموزشی سال تحصیلی آینده گنجانده می شود.

بر اساس توافق با کمیسیون اسلامی قرار است این آموزش حداکثر در 10 مدرسه دولتی انجام شود اما این کار به طور آزمایشی در سه مدرسه اجرایی خواهد شد.

مایورکا جزیره‌ای است واقع در شرق اسپانیا که مقصد بسیاری از گردشگران اروپایی می‌باشد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا