آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراق

اتمام ۶۰ % از پروژه صحن حضرت زینب سلام الله علیها در آستان مقدس حسینی

گروه پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین علیه السلام از نسبت موفقیت در به پایان رساندن پروژه صحن حضرت زینب سلام الله علیها در مجاورت حرم حسینی پرده برداشت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ «حسین رضا مهدی» رئیس گروه پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین علیه السلام گفت: پروژه صحن حضرت زینب سلام الله علیها یکی از پروژه های بزرگ آستان حسینی به شمار می آید. تلاش ها برای به پایان رساندن این پروژه ادامه دارد، بطوری که 60 % از پروژه به پایان رسیده است.

مهدی گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع است و شامل ساختمان های متعدد است.

نخستین ساختمان مهمانسرایی برای اطعام زائران است که مساحت آن 14 هزار متر مربع در چهار طبقه است که دو طبقه آن زیر زمین و دو طبقه آن بالای زمین است. دومین ساختمان شامل واحدهای بهداشتی – خدماتی است و سومین ساختمان شامل بازار الزینبیه است که به شکل مدرن خواهد بود.

وی ادامه داد: فضایی برای عبادت وجود دارد که به صحن روباز و سرداب با تهویه مطبوع تقسیم می شود. مقامی برای خیمه دارالحرب، کتابخانه برای نشر علوم مختلف، موزه برای نمایش مجموعه های جمع آوری شده

آستان حسینی از جمله بخش های دیگر این پروژه است. علاوه براین زیرگذری برای اتصال خیابان الشهدا به آرامگاه علامه بن فهد الحلی در خیابان باب قبله امام حسین علیه السلام ساخته می شود.

آستان مقدس امام حسین علیه السلام بر اجرای پروژه صحن حضرت زینب سلام الله علیها نظارت می کند. این صحن در جنوب غربی صحن حسینی قرار دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا