آسیااخباراروپاافغانستانجهانجهان اسلام

طالبان به فهرست تروریستی انگلیس اضافه می‌شود

وزارت خارجه انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن طالبان به لیست گروه‌های تروریستی ممنوعه به منظور دلسرد کردن انگلیسی‌ها برای پیوستن به این گروه است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “پریتی پاتل” وزیر کشور انگلیس از مقام‌های این کشور خواسته تا طالبان را به این فهرست اضافه کنند تا شبه نظامیان انگلیسی که با این گروه در افغانستان به سر می‌برند و بعد به انگلیس برمی‌گردند، تحت پیگرد قرار گیرند.

طالبان به فهرست تروریستی انگلیس اضافه می‌شود

دیلی میل روز یکشنبه گزارش کرد که پاتل عصبانی است که طالبان پیش از اینها به صورت رسمی ممنوع نشده چون ام.آی پنج هشدار داده بود که از زمان سقوط کابل به دست طالبان در اوایل ماه جاری میلادی احتمال خطر هدف حمله قرار گرفتن توسط این گروه شبه ‌نظامی بسیار زیاد شده است.

یکی از منابع به روزنامه دیلی میل گفته: برخی به افغانستان می‌روند تا توسط طالبان تمرین و آموزش داده شوند و ممکن است به کشور برگردند و حملاتی را انجام دهند. دیگران هم ممکن است خانواده‌هایشان را نیز با خودشان ببرند و در افغانستان و تحت حکومت طالبان زندگی کنند.

طالبان بر اساس مفاد توافقنامه با “دونالد ترامپ” رئیس جمهور سابق آمریکا در سال گذشته میلادی قول داده که به القاعده و سایر سازمان‌های تروریستی اجازه ندهد تا در داخل قلمرویی که کنترلش را بر عهده دارد، فعالیت کنند.

آمریکا موافقت کرد تا بر اساس همان توافق از افغانستان خارج شود و امید داشت که خطر تهدیدهای امنیتی علیه قلمروی آمریکا را کمتر کند.

ممنوعیت طالبان بر اساس قوانین انگلیس به معنای این است که عضویت یا حمایت از این گروه می‌تواند برای انگلیسی‌ها تا ۱۴ سال حبس در پی داشته باشد.

انگلیس گفته که عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان به عنوان حاکمان افغانستان ندارد و این گروه را به واسطه اقداماتش قضاوت می‌کند نه حرف‌هایش.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا